• LHW

5 min metoden

Jag tycker den känns hemsk och jag drar mig i det längsta innan jag skulle använda mig av den. Men å andra sidan är en bra sömn oerhört viktig för både barn och vuxna och har man vakat varje natt i 3-4 månader så ...
    Det finns mycket som inte känns så kul med små barn men som man ändå måste göra (ta på mössa, plocka ur saker ur munnen som de inte får äta, tvätta etc) så om jag nu provat allt annat så tror jag nog att jag även skulle prova 5 min metoden.

• LHW

Som Snö sa:

"Inte direkt dåliga föräldrar kanske. Bara föräldrar med dåligt tålamod, som låter sin egen tid, sina egna prioriteringar komma i första hand. Och som inte orkar lägga ner den tiden det tar att hitta barnens borttappade sömnmönster."

Då tycker jag att du ska tänka om. Kanske är det precis tvärtom. Kanske är det just för att föräldarna är oerhärt engagerade och lägger ned all tid i världen på sitt barn som de väljer att pröva 5-minuters metoden. Kanske är det så att de tycker och tror att 5-minuters metoden är vägen att gå för att barnet ska få tillbaka sitt eget sömnmönster. Då prioriterar de vare sig själva eller brister i ork utan har endast en motsatt uppfattning om 5-minuters metoden än vad du har.

Svar på tråden 5 min metoden