• Isla

Dagisproblem Nacka? Tips?

Hej!

Verkar bo i den värsta kommunen när det gäller att få dagisplats. Många jag känner har fått skaffa barnflicka eller slutat jobba. Jag har skrivit in att jag vill ha plats den 1 april. Just nu ser det galet mörkt ut. Ligger dåligt till på alla 5 val och kommunen säger bara att dom inte har platser lediga tills då. Vad gör jag????? Tjatar verkar vara en grej men annars, finns det något annat jag kan göra?

Isla

• Svar på tråden Dagisproblem Nacka? Tips?
  • Isla

Det är skrämmande!!! Skrev in oss för ett år och två månader sedan.

Någon med tips?

• Isla

Maj vore toppen!!! Augusti ok om det verkligen krisar. Börjar dock tvivla på båda datumen. Vill inte som vissa hamna i Älta eller något. Det skulle ta mig 40 min med bil. Nacka kommun skrev idag ett mail där de erbjöd mig ersättning om jag valde annan kommun för mitt barn. Helt otroligt vansinnigt!

• Isla

Tänker gärna om (och har sagt det till dagisen) men problemet är att det verkar inte hjälpa.

• Isla

Söker i Saltsjöbaden och barnet är fött i okt 05.

• Isla

Har tänkt på saken men jag kommer mest jobba hemifrån så det blir så dumt. Det är ju inte kört ännu så jag har fortfarande lite hopp kvar. Kände bara att jag behövde lite tips på hur man kan påverka förloppet.

Vad bra att ni fick plats innan. Hellre så än tvärtom även fast det kostar.

Svar på tråden Dagisproblem Nacka? Tips?