Inlägg från: bbpop |Visa alla inlägg
  • bbpop

Är jag ensam om detta?

lampfot: Alltså, seriöst. Har du överhuvudtaget träffat ett barn under ett år nån gång i ditt liv? Det är väl klart att små bebisar kommunicerar. Det är ju i princip det enda de gör i den åldern och det är hur kul som helst att se den utvecklingen! De pappor som ägnar barnens första levnadsår åt att jobba och pinka revir missar verkligen mycket. Och det gör deras barn också!

• bbpop

lampfot:
    "vi har även blivit det land i världen som har flest ensamhushåll per invånare. möjligen är också det en konsekvens av att samhället slagit sönder familjens naturliga roller."

Fast när det gäller föräldraledigheten visar väl den mesta statistiken på att de par som delar fp-dagarna mest jämnt också är de som skiljer sig minst. Eller är jag felinformerad där? Så sett ur det perspektivet är det ju naturligtvis bäst för alla inblandade om också pappan stannar hemma under en längre period.

• bbpop

lampfot:
    "du är felinformerad"

Så, informera mig!

Myran: "Och jag kan heller inte bara tyst ignorera det där om att nollåringen inte är någon att kommunicera med. Vad i he - - ?!?"

Nej, men det är ju sånt uppenbart struntprat att alla som någon gång har träffat ett litet barn vet att det inte är sant. Om det finns pappor som hävdar något sådant (vilket jag tvivlar på) så är det skrämmande.

• bbpop

lampfot: Hur vet du det? Du har ju inte gett oss någon information än...

• bbpop

"nej ni är inte mottagliga"

Try me!

• bbpop

Män och kvinnor söker sig till olika yrken pga tradition och ohejdad vana. Män är starkare för att vi ska orka bära våra barn utan att få ryggskott.

Vad tror du? (Är det nu informationen kommer? *väntar med spänning*)

• bbpop

lampfot: Ah, så vi mjukisbrallor som stannar hemma med våra barn är alltså kvinnligare och därmed bättre föräldrar än de manligare män som jobbar och pinkar revir istället? Eller hur menar du?

• bbpop

kontiro: Jo, mjukisbrallor är bra och tydligen blir man en bättre förälder om man har ett par. Inte illa!

• bbpop

lampfot: Nej, jag försöker bara förstå vad du menar. Så försök inte få det att låta som om jag på något sätt delar dina åsikter. Det börjar låta mer och mer Annica Dahlström om dig och hon har såvitt jag vet inga vetenskapliga belägg för sina påståenden, utan erkänner själv att hon spetsar till formuleringarna för att få fram sitt budskap. Dvs hon har en politisk agenda och inte en vetenskaplig.

• bbpop

Hur kom manlig amning in i bilden?

lampfot: Nej jag påstår inte att jag har vetenskapliga belägg för alla mina åsikter. Det är ju du som pratar om information och forskning, som om du sitter på alla fakta och vi som inte tycker som du blundar för verkligheten. Typ.

Svar på tråden Är jag ensam om detta?