• Svinto

Hur förvarar ni papperna??

Ni som har gått igenom hela adoptionsprocessen (och ni andra också) vet att det är en hel del papper man samlar på sig under denna tid.

Hur förvarar ni alla era papper? Pärm i bokhyllan,på mer undangömmd plats, i ett bankfack eller något helt annat ställe?

Vi har papperna i vårt bankfack men det är så litet så papperna blir vikta o fula.Funderar ev på att hyra en box på banken...

• Svar på tråden Hur förvarar ni papperna??
  • miniGrynet
    Cerdrica skrev 2007-02-01 08:42:59 följande:
    Minigrynet, vi pratar om själva adoptionsansökan och alla papper som sedan rör våra adopterade barns bakgrund. Barnen kommer vilja se dessa papper och de är så klart oersättliga. Vi har vår ansökan kopierad stående i en map. Det blir absolut bankfack när vi kommer hem från Kina, tänkom det skulle börja brinna liksom?!?!
    Ok, då är jag med!
    Tack! Glad
    ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • Cerdrica

Hehe, jag har också sparat kvitton, papper från familjerättsbyrån osv. Ska scrappa kopior sedan tänkte jag.

• Tufselina

Hejsan!
    Jag har oxå sparat alla papper inkl. kvitto ja, allt som har med adoptionen att göra och det finns i dubbla kopior. Ett ex i banfacket och ett ex här hemma. Vi har dessutom lagt fotonegativen i bankfacket + en kopia av videofilmerna.....snacka om att vara nojjig:)

• asa1971

Hej!

Vi har alla våra orginalpapper i ett bankfack och kopior på alla papper i tre lådor hemma. En där det står mamma/pappa på och så har flickorna varsin låda också. Vi samlar diverse minnessaker till flickorna i dessa lådor.

Tvillingmamman

• mammatillvictor

ja, jag har sparat alla kvitton osv också, ALLT! Nu ligger allt i plastfickor i en pärm med register, ordning och reda Sedan när vi varit och hämtat barn och hela adoptionen är färdig med dokument etc så blir det bankfack, definitivt! Men kopior kommer jag ha i samma pärm hemma så man kan ta fram och titta på allt när man vill!

• Apanage

Alla mina papper (Är adopterad) ligger i bankfack.

• Batippan

Alla papper finns på socialen ) och adoptionsorganisationen också ifall olyckan skulle vara där. Däremot foton vid bb vet jag inte om organisationen kopierar

• mammatillvictor
    Batippan skrev 2007-02-11 09:15:09 följande:
    Alla papper finns på socialen ) och adoptionsorganisationen också ifall olyckan skulle vara där. Däremot foton vid bb vet jag inte om organisationen kopierar
    Menar du då att ni inte har några egna papper som ni sparat? Jag kan tala om att det stämmer inte riktigt....jag ringde AC för att få tag på mina papper, de var arkiverade (adopterades 1975) och de var svåra att få tag på.....så ja, jag är glad över att mamma och pappa har sparat alla papper. Vi gör nu likadant.
  • esperando

..ok...ska skaffa ett bankfack tror jag....

• hotten

bankfack kostar olika beroende på hur stort man vill ha osv.. jag har en vanlig luten ryms typ två pärmar, kostar ca 300,- per år.. minns inte mer exakt.

• Batippan

Vacker Silvana
    Jo vi har sparat alla papper som vi har härhemma i två pärmar. Det jag tänkte på var bakgrundpapperna finns hos sociala och ac ifall huset brinner upp eller någon annan olycka skulle inträffa.

Svar på tråden Hur förvarar ni papperna??