• Svinto

Hur förvarar ni papperna??

Ni som har gått igenom hela adoptionsprocessen (och ni andra också) vet att det är en hel del papper man samlar på sig under denna tid.

Hur förvarar ni alla era papper? Pärm i bokhyllan,på mer undangömmd plats, i ett bankfack eller något helt annat ställe?

Vi har papperna i vårt bankfack men det är så litet så papperna blir vikta o fula.Funderar ev på att hyra en box på banken...

• Svar på tråden Hur förvarar ni papperna??
  • ComEnt

Vi har precis kommit hem med våra prinsar och vi har tänkt att hyra ett bankfack att lägga allt i - fast det blir nog en box... Så att allt ryms..

CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire
  • miniGrynet

Har inte adopterat, men undrar, är det värdepapper av något slag som ni väljer att förvara i bankfack?

Hoppas ingen tar illa upp av min fråga, för jag är bara nyfiken, kan ingenting om adoption.

ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
  • esperando

Hoppsan..våra papper ligger i en pärm i bokhyllan..

• Marie IE B

Vi har alla papper i en pärm i ett skåp hemma än så länge, vi har kopierat hemutredningen och hela ansökningsakten så den finns i ett par exemplar. Däremot när vi bb och de dokument som hör samman med det så blir det nog bankfacket. Detsamma med de papper vi kommer att få på plats i Kina. De är ju ovärdeliga på ett annat sätt.

• Cerdrica

Minigrynet, vi pratar om själva adoptionsansökan och alla papper som sedan rör våra adopterade barns bakgrund. Barnen kommer vilja se dessa papper och de är så klart oersättliga.

Vi har vår ansökan kopierad stående i en map. Det blir absolut bankfack när vi kommer hem från Kina, tänkom det skulle börja brinna liksom?!?!

• mn73

De som rör hemutreedningen och kontakten med soc går väl alltid att få tag i på nytt. Allt det ska ju finnas sparat så att barnet om det vill när det är myndigt kan få tillgång till handlingarna.

• smurfan2

Jag har vartenda papper, inklusive mina klotterlappar med cirklar på från utbildningen, nedtryckta i en låda. Ingen ordning och definitivt skrynkligt, men jag tänker att kanske kan det vara mysigt att gå igenom alla papper en gång med barnet och då är det ju lite roligt om det dyker upp papper som jag knappt kommer ihåg ens idag finns kvar. Men de allra viktigaste dokumenten ska jag ha i flera exemplar och undanstoppade lite överallt. Sen så har väl organisationen ett exemplar också?

• Svinto

Någon som vet vad ett bankfack/box av den minsta modellen kostar att hyra??

• Nyima

Just nu ligger allt i en tjock arkivmapp, sen när adoptionen är klar blir det nog bankfack. Vi sparar allt; material från organisationer, tidskrifter, anteckningar från utbildningen, anteckningar från telefonsamtal och olika "firar-kvitton" (kvittona från lunchen efter första mötet med utredaren och ölen efter djupintervjuerna), kvittot från läkarundersökningen mm. Det blir nog till att rensa till sistFlört

• Vildrosen

Bra fråga. Kanske ska man ha bankfack sedan. Vi har allt i pärm, men sedan ska vi nog fundera på vad som är oersättliga orginal och lägga dessa på säkrare ställe.

Svar på tråden Hur förvarar ni papperna??