PIPPI Långstrumptråden!!
Hej alla där ute som oxå är hjärn-tvättade av era barns PIPPI-filmer!!
I den här sandlåde-tråden har vi hakat upp oss på PIPPI...
Okey...nu kör vi!!
Hej alla där ute som oxå är hjärn-tvättade av era barns PIPPI-filmer!!
I den här sandlåde-tråden har vi hakat upp oss på PIPPI...
Okey...nu kör vi!!
Har tjatas det om chippejongchippe hela dagarna!
chippejongchippe = Pippi Långstrump
puffar
"ska jag sticka kniven i dig va" är ju från Madicken?
tyckte det var skitläskigt när jag var liten. nu är det en given stämningshöjare när någon försöker byta till dålig musik på festen. tack Astrid!
ska jag sticka kniven i dig va ?kommer också från pippi på de sju haven jocke med kniven säger det-och papegojan rosalinda härmar
aha. den röda tråden genom lindgrens verk :)
ohhh ja har fått spunk!!
perran- hihi verkar nästan så
perran- hihi verkar nästan så
Tycker om Pippi på kafferep!
Min lilla 2 åriga dotter är GALEN i Pippi, Vill se på det hela tiden. Och just en film, När Pippi flyttar in,Kafferep & Sakletare (Allt på samma Dvd allstå) :) Värsta är att man går och nynnar på Pippi låten i bland och har hela filmen i huvudet, Man vet vad dom ska säga innan dom säger det. Haha! Man kan bara bli GALEN i bland allstå *S*
När det ringer på dörren hemma hos oss har min dotter börjat ropa:
Kom in eller stå kvar, mig kvittar det!
Inspirerad av Pippi-filmerna...?
Ashly:
Haha, Gud vad jag skulle skratta om jag hörde min Dotter säga det när det ringde på dörren :)
Ja det låter kul!
Min son trodde han var pippi och skulle lyfta upp en stor sten.. Han klarade att lyfta den , men fick den rakt på stortån och började lipa...
Han blev så arg på att stenen hamnade rakt på tån.. o sa
Om jag hade varit ännu starkare så hade jag lyft dig igen och kastat tillbaks dig där du hör hemma , hos tant proseluskan ...
O som han har tjatat om att den stenen bör hamna på barnhemmet hos tanten...
Hans syster som är lite äldre sa till sin bror igår..
Sluta tjata om pippi nu va , snart får jag pippi på dig..
Hans svar blev..
Bara för att du inte kunde lyfta på stene så behöver du inte vara sur på mig för det..
KOm så tittar vi på pippi..
Barn är helt underbara ..
Han är som en liten pippi...
Går in i fel lght när han ska hem till mina svärföräldrar ..
O säger till dem när han kommer in..
Här kommer jag , nämen oj .. har jag kommit fel..
Jag som gillar glass kan väl få en ??? ( mannen i lghten stod i köket o åt en glass = samt såg väldigt förvånad ut )
Han fick en glass och nu kallar de som bor i den lghten min son för glasspojken ..
Tur att de tog det på sånt bra sätt och att min son inte blev rädd... hehe..
ahhhh min son (19 månader)tjatar om pippi hela dagarna, han tittar på de "otäcknade" (mest för att jag inte tycker om dom tecknade)
i början tyckte jag att det va rättså kul att han intresserade sej i en (enligt mej) bra film.. men nu håller jag på att bli tokig!!
Jag är redo att dra sönder den tecknade versionen!
Vad ska jag göra nu, vad ska jag göra nu, va ska ja göra nu, va gööör jaaa nuuuuuu.....
*aaaaaaaaaaaaarrrrgggghgg*
Ska rusa ut och köpaa den riktiga för hon är åtminstone inte irriteeeerande!*argh*
vadå barnen älskar pippi. fårjag inte vara med? pippi är ju bäst
men den teccknade versionen är ju kass. hur kunde de med att paja pippi så! fattar inte va de tänkte på. o den hemska låten då. neeee fy
när lillan blir större ska hon få se alla pippi filmerna, de riktiga!
"pippi" va ju på efter tio med malou på tv4 härromdan, hon va sej lik hehe