Inlägg från: Anonym (väntar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väntar)

Gastric Bypass (GBP)

marskaffelatte: jag kunde inte se dina länkar, inte ens om jag kopierade dem. Kan du försöka klistra in dem igen?

• Anonym (väntar)

mrs kaffelatte menade jag så klart 

• Anonym (väntar)

nej det funkar ändå inte. Kan du länka till en annan sida på sajten istället?

• Anonym (väntar)

tack mrs Kaffelatte!

Anonym (bmi 53): Jag är också rädd men jag känner ändå att fördelarna är bra mycket större än nackdelarna. Jag vet att jag förmodligen aldrig kommer att kunna gå ner till en normal vikt själv så vill jag kunna leva ett normalt liv så får jag ta risken med en operation. Jag läste att det är större risker med t.ex. en gallstensoperation.

• Anonym (väntar)

menar du en gastric banding? Som jag har förstått det så är det färre komplikationer med en GBP samt att en GBP ger en bättre och mer långvarig viktnedgång

• Anonym (väntar)

Jag vill också göra en op för att kunna få barn. jag vet inte än om det är min övervikt som gör att vi inte kan få barn men det är ju ändå inte bra att vara överviktig under en graviditet av flera orsaker. Det enda som oroar mig är att det är så lång väntetid till op och sen tar det ytterligare ett år innan man får försöka. Det innebär att jag kommer att vara 31 vid första barnet (om det nu funkar med en gång) och sen vill vi ju gärna ha fler än ett barn. Det känns som att tidsmarginalerna är ganska tajta.

• Anonym (väntar)

Anonym (GBP 06): Är magsåret en komplikation av operationen?

• Anonym (väntar)

Jag håller med om att ju mer man läser, desto mindre rädd blir man. Jag har inte sett en enda på viktop som ångrar sin op, alla säger snarare samma sak: att det är det bästa beslutet de har tagit i sitt liv.

• Anonym (väntar)

är det nån som opat sig i Skövde eller vet hur man hittar vilken adress man skickar egenremissen hit?

• Anonym (väntar)

Lycka till idag trollprinsessan! Vi tänker och hejar på dig.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)