Inlägg från: Anonym (väntar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väntar)

Gastric Bypass (GBP)

Jag väntar på att bli kallad till första mötet

• Anonym (väntar)

Tack för tipset! Jag ska göra det.

• Anonym (väntar)
    Maja o Felicia skrev 2007-04-06 21:34:05 följande:
    Trött på att VÄNTA!!!!
    Samma här
  • Anonym (väntar)

Åh, lycka till nyfiknaflickan!

• Anonym (väntar)

Jag pratade med Ljungby tidigare i veckan och beskedet är att kötiderna ökat kraftigt eftersom flera av kirurgerna har slutat. De håller på och kallar (första mötet) de som skickade in sina remisser i oktober och jag som skickade in min i november kan få komma till första mötet innan sommaren om jag har tur! SkrikandesGråter

• Anonym (väntar)

anonym (GBP 06): Det verkar väldigt märkligt. Kan de inte ersätta de kirurger som slutat?

Jag vet att vi pratat om detta tidigare men kan nån förklara för mig igen hur vårdgarantin funkar? Om jag blir godkänd i t.ex. Ljungby för en op men de har 10 mån kö till själva op och jag åberopar vårdgarantin - innebär det då att jag kan få bli op:ad inom tre månader fast på ett annat sjukhus? Eller har jag missuppfattat det helt?

• Anonym (väntar)

anonym (GBP 06): Oj, har du anmält din kirurg?? Får man fråga varför?

• Anonym (väntar)

nudelbumsan: 2-4 veckor vad jag har förstått. Helst 4 men om man har ett väldigt stillasittande jobb så kan man gå tillbaka till jobbet efter 2.

• Anonym (väntar)

Jofimiel: Åh, så underbart! Jag längtar verkligen att få gå och handla kläder bland "normala" människor

• Anonym (väntar)

Bröst- och lår operationer får man inte av landstinget. Bukplastik får man bara om man har svåra besvär av t.ex. svamp.

• Anonym (väntar)
    Fetmaoperation ger bestående effekt
    En bantningsoperation mot sjuklig fetma ger en bestående viktnedgång även på flera års sikt. Nära nio av tio anser att de mår bättre efter operationen.

Det framgår av en studie av drygt 250 fetmaopererade patienter, skriver Upsala Nya Tidning.

- Att viktnedgången är så bestående och patienterna så nöjda känns väldigt roligt och motiverande, säger kirurgen Magnus Sundbom vid Akademiska sjukhusets kirurgklinik till tidningen.

Uppföljningen gäller patienter som på Akademiska sjukhuset genomgått den mest använda operationsmetoden vid sjuklig fetma.

När patienterna opererades hade de i snitt ett kroppsmasseindex, BMI, på 42. Vid uppföljningen minst fem år efter operationen låg värdet på 31 i snitt.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)