Inlägg från: trollprinsessan |Visa alla inlägg
  • trollprinsessan

Gastric Bypass (GBP)

jag ska opereras den 14:e mars... sååå otroligt nervös..

Detta blir min andra operation....
    den första misslyckades.. (gastric banding) .. .

Jag har dock aldrig fått gå på en viktträff.. tror inte ens att de har såna här i östersund... vilket är synd... jag tror det skulle behövas...

• trollprinsessan

jag var till HC hösten 2004... fick remiss för samtal i maj 2005... men blev gravid i november 2004...så jag fick komma på samtal i november/december 2005 istället... blev lovad att operationen skulle ske någon gång under 2006!! Så snart som möjligt... sa läkaren iaf..

Fick tid till november 2006... men 2 veckor innan så blev den uppskjuten...
    Den 14:e februari så ringde de igen... och sa att den 14:e mars blir operationen av.. =)

• trollprinsessan
    Maja o Felicia skrev 2007-02-26 23:40:13 följande:
    *S* Förstår att du var nervös! Underbart pirrande hoppas jag :)Var in och såg din prins!! Finns ingar för att beskriva vad ortroligt sööööööööööt han är!!!!
    tack igen..

mmm.. han är  verkligen min prins...
    Men just nu  är han sjuk.. 40.3 i temp.. =(
    Ska till doktorn 14 idag... jag är så less på dessa sjukdomar nu!!!
  • trollprinsessan

jag har aldrig hört talas om några träffar.. varken viktträffar, föreläsningar eller ... för den delen fått gå till nån dietist innan... och idag är det exakt 14 dagar kvar till operation

Blev inte ens kallad till något återbesök efter första operationen för 8 år sedan

• trollprinsessan
    Mrs Kaffelatte skrev 2007-03-05 11:36:18 följande:
    Trollprinsessan:Oj Hur mår du, hur går dina tankar osv..Du måste komma in och berätta sen för oss hur det går och hur du mår ect..
    Jag försöker faktiskt att inte tänka på det överhuvudtaget (går inte så bra) ....
    Vid förra operationen hade jag en helt annan inställning till livet.... jag var inte speciellt rädd då..

Nu är det helt annorlunda..... nu har jag ju barn att ta hand om... så jag är livrädd att något ska hända...
    tänk om jag blir den där 1000e som faktiskt går och dör???
    Eller tänk om det händer samma sak för mig som för min väns bror ... som fick ligga nersövd i 1 månad efter en GP????  Han mår väl bra idag.. men iaf..

Nä.. det är just pga dessa tankar jag jag försöker att INTE tänka på operationen alls...

Men lite morbid är jag.. jag ska förbereda allt sånt jag vill ska vara klart .. OM något skulle hända..
  • trollprinsessan
    nudelbumsan skrev 2007-03-07 23:53:47 följande:
    Trollprinsessan: Får du äta nått pulver nu innan Opn? vet do om man måste sluta röka innan opn?

jag röker inte vanligtvis... Men nervositeten gör att jag vill ha cigaretter... och jag har rökt ett par gånger.. Men jag röker inte på "heltid" ...

Nope.. inget pulver... allt jag fått göra innan operationen är att ta 3 blodprover... och 1 EKG test...

• trollprinsessan

8 timmar kvar till inskrivningen...

Jag har varit morbid och skrivit min sista vilja.. IFALL att något skulle hända.. peppar peppar...

Ska skriva brev till familj och vänner oxå.. och till min son så klart..

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)