Anonym (BMI 50) skrev 2007-03-21 22:18:43 följande:
trollprinsessan - har du inte råkat ut för det som de pratar om. Vad kallas det för?? När man ätit något efter operation som magen inte klarar av. Då ska man tydligen kunna bli rejält sjuk och må riktigt pyton. Hur som helst hoppas jag att du slipper må så fler gånger. Är det olika om man får äta efter opertion eller inte? När jag har läst på verkar det som om många går på flytande för att sedan bara äta pureer och vidare till riktig mat......Känns dock bra att läsa att man är så drogad så man svävar runt lite. Nästan något att se fram emot
tja.. kanske... fast jag hann ju inte äta nåt direkt igår.. så jag vet inte... Men men.. nu mår jag bättre iaf.. =)
Ja det är nog olika från landsting till landsting...
Här i Östersund har man börjat mer och mer med att gå över till lättuggat iom att du kommer hem från sjukhuset.... alltså en vecka soppa och sen lättuggat... allt du kan mosa med en gaffel sa min dietist...
Maja o Felicia skrev 2007-03-21 23:40:23 följande:
Trollprinsessan: Gjorde du en öppen eller en titthålsoperation? Hoppas du mår bättre nu Hur tycker du att det funka efter operationen med din son? Jag tänker på allt *normalt* man gör när man har små barn, man kan ju knappt gå och kissa utan att en gråter och den andra behöver hjälp Får du gå i någon eftergrupp efter operationen?Kram J
Jag gjorde en öppen...
Tja.. det funkar väl bra.. jag är ensamstående... så mina föräldrar är guld värd... de bor i samma bostadsområde.. så mamma "bor" här just nu... och pappa kommer upp och hjälper till då mamma jobbar osv... =)
Blir kanske lite väl bortskämd

...
Då jag var på sjukhuset så vägrade min son att titta på mig.. skulle absolut inte kramas eller prata med mig...
men nu hemma så är det som vanligt.. visst.. han är mer mormorsgris än mammagris för tillfället.. men det kan ju bero på att han förstår att jag inte kan göra allt som jag kunde göra förut just nu..
Tillfällen när han står i sin spjälsäng och gråter och vill upp .. och jag inte får lyfta... det är då man undrar vad fasen man har gett sig in i... =/
Men nädå.. det funkar...