Inlägg från: Anonym (BMI 50) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BMI 50)

Gastric Bypass (GBP)

Anonym ?? - Vill inte förstöra denna tråd med den stöttning som finns. Men om du läser i lite inlägg så kommer du snabbt se att vi inte anser att en operation är någon enkel lösning på våra problem. De flesta av oss har en stor ångest över vad vi står inför och det är inget vi egentligen skulle vilja göra om det fanns alternativ.

Och självklart är det väl ingen som tror att man kan opereras och sedan gå tillbaks till det livet man levt innan.

Starta en egen tråd om detta så kan vi få fortsätta stötta varandra i denna.

• Anonym (BMI 50)

Ringarum -  Vill inte låta negativ nu men de försäkringar som jag tidigare har jobbat med täcker inte den typen av operation som vi vill ha. Det var mer sjukdomar den täckte för och det klassas väl inte detta riktigt för. Alltså om du har en ex en canser sjukdom som måste operars bort kan du får komma till Sophia hemmet och gör den där.

Dessutom är det så illa att vi som ligger med ett BMI över 40 eller där omkring inte är försäkringsbranschens favorit kunder. Det är väldigt svårt eller näst intill omöjligt att få en sjukförsäkring för oss. Och OM det mot all förmodan skulle gå är det till en premie som inte är av denna värd. Tyvärr!!!!

Lite deppig är jag nu! Läkaren skulle ringa mig efter 14 idag. Inte gjorde han det..... Känns lite besviket..... Vet inte hur jag gör nu, väntar på att han ringer mig en annan dag? Men när var och hur? Eller ska jag ringa och tjata??

• Anonym (BMI 50)

Katja - Tack för att du berättade din historia. Jag är nog nästan exakt som du var innan och tanken på något runt 70 kilo kändes underbart. Om nu bara läkaren kunde ringa så jag får bollen i rullning....

Jeja - Ja, Linde är ju bara några kilometer bort så det är väl naturligt att det kommer bli där om det nu blir. Antar att du låg på avd 4 efteråt, eller har jag fel? Där ska det tydligen vara väldigt bra iallafall...

Återkommer när jag har frågor Flört

• Anonym (BMI 50)

Katja - Operationen blir i såfall i Lindesberg, 4 mil norr om Örebro. Har velat så länge då min största skräck är att jag inte ska vakna efter narkosen. Men samtidigt vet jag att jag löper större risker idag när jag går runt och väger alla dessa kilon plus att jag har fått diabetes av vikten. Men det är på ett annat plan. Måste arbeta med tanken på att jag kommer att vakna igen. Läste igår att endast 0,25% gör det inte och vad är det egentligen? Inget!!!

Nu ska jag dock sova och hoppas på att läkaren ringer i morgon....

• Anonym (BMI 50)

BMI 53 -  Jag har ringt VC och där skulle en läkare ringa upp mig. Var hos honom för två veckor sedan och då pratade han om op. Fast jag var där i ett annat ärende. Så jag tänkte att jag börjar väl hos honom så får jag se vart det bär hän. Men nu ringde han ju inte upp igår och just nu vet jag inte vad jag ska göra. Ger honom någon dag att ringa annars får jag ringa igen. Ger mig nog inte. Känns som om detta trots allt är rätt.

Låg och tänkte i natt på min skräck över att det ska bli något galet så jag inte vaknar igen. Om jag förstår rätt så dör ungeför 1-2 per 1000 personer som opar sig. Alltså ungefär 0,25%.
    OM jag tog en lott där bara 0,25% kunde vinna skulle jag anse att det var helt meningslöst för det fanns ingen chans att vinna några pengar. Men när jag ser att 0,25 % dör blir jag kallsvettig. Ska bara ställa om hjärnan på "lott tänkandet" istället för något annat. Risken är ju näst intill obefintlig. Och vilka risker utsätter jag mig inte för som jag lever idag eller bara när jag sätter mig i bilen och åker till dagis för att hämta barnen?
    Det kanske är mer än 0,25%

• Anonym (BMI 50)

Im Lost - Grattis både till vikten och till åldern Flört

Trollprinsessan - hur går det? Hur känns det nu och har biten med hårt bröd ställt till det? Hur mår man direkt efter en op???

• Anonym (BMI 50)

Tussan - Om du vill får du gärna berätta vilka komplikationer du råkade ut för. Kan kanske kännas skrämmande för någon men jag vill gärna veta ALLT var som kan hända så man har det i bakhuvudet och inte tror att det alltid går lätt och smärtfritt. Men det är som sagt vara bara om du vill.

• Anonym (BMI 50)

trollprinsessan - har du inte råkat ut för det som de pratar om. Vad kallas det för?? När man ätit något efter operation som magen inte klarar av. Då ska man tydligen kunna bli rejält sjuk och må riktigt pyton.
    Hur som helst hoppas jag att du slipper må så fler gånger.

Är det olika om man får äta efter opertion eller inte? När jag har läst på verkar det som om många går på flytande för att sedan bara äta pureer och vidare till riktig mat......

Känns dock bra att läsa att man är så drogad så man svävar runt lite. Nästan något att se fram emot Skrattande 

• Anonym (BMI 50)

Jeja - Dumpning... Tack... Hittade absolut inte ordet i går kväll Skrattande Åldern eller allmänt förvirrad, vem vet???

Kan någon enkelt förklara för mig varför vissa gör öppna och vissa med titthål? Fördelar och nackdelar....

• Anonym (BMI 50)

Jeja & Felicia - tack, då vet jag varför. Hur stort ärr blir det om man har en öppen op? Alltså inte det att det är en av orsakerna till om man ska opereras eller inte men det är ju intressant att veta.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)