Inlägg från: Maja o Felicia |Visa alla inlägg
  • Maja o Felicia

Gastric Bypass (GBP)

baloos matte skrev 2007-02-20 18:03:39 följande:
    hallå ska på en konsultation för vikt op på fredag jag är så nervös,är väldigt intresserad av andras erfarenheter
    Lycka till och berätta för oss hur det gick! Hur går det till?
  • Maja o Felicia
    Mrs Kaffelatte skrev 2007-02-21 10:52:25 följande:
    Maja o Felicia:Nej faktiskt inte just nu på rak arm.Jag har beställt boken så den lär väl komma vilken dag som helst.Fick Acomplia utskrivet i måndags, ska hämta dem till helgen och se om de kanske hjälper... Är så rädd...
    Hoppas det :)
  • Maja o Felicia
    Anonym (*) skrev 2007-02-22 20:54:23 följande:
    Tittar in
    Anonym- Hur går det för dig? Hoppas att du mår bra.
    /Jeanette
  • Maja o Felicia

Hej igen!
    Äntligen är februari över med allas födesdagar och dopet! Vi är helt slut nu..

Jag och min Daniel diskuterade igår om det nu tar så här lång tid att få op, vad skulle hända om man vill skaffa barn? Jag menar, en del säger att dom fått vänta upp till 4 år.. Vill ha ett barn till men vi vet inte om vi vill vänta i 4 år.. Den tog det oss 2 år att få Maja och eftersom jag har en förslappad livmodertapp så kan jag inte gå graviditeten ut med mina barn och för varje graviditet så kommer jag att öppna mig tidigare o tidigare och min första dotter är född i v 34 och min andra dotter i v 27 men jag öppnade mig då 3 cm i v 24 så även om vi nu vill skaffa flera barn så vet vi inte om vi vågar eftersom vi vet att jag kommer att bli inlagd på sjukhus långt innan barnet skall födas och vi vet oxå att det kan gå illa för det barnet..  Det är ett enormt beslut att ta för oss men om vi väljer att skaffa ett barn till, vad händet då med remissen?
    Hur långt i förväg får man veta att det närmar sig?

Det här blev långt och surrit men jag skyller på tiden och veckan som varit... Och ÅLDERN :)

Kramar

Jo, hur har er helg varit? Har ni fredags mys? Vad *äter* ni då? (eller lördag)

• Maja o Felicia
    trollprinsessan skrev 2007-02-26 19:40:51 följande:
    jag var till HC hösten 2004... fick remiss för samtal i maj 2005... men blev gravid i november 2004...så jag fick komma på samtal i november/december 2005 istället... blev lovad att operationen skulle ske någon gång under 2006!! Så snart som möjligt... sa läkaren iaf.. Fick tid till november 2006... men 2 veckor innan så blev den uppskjuten... Den 14:e februari så ringde de igen... och sa att den 14:e mars blir operationen av.. =)
    Grattis och lycka till!!
  • Maja o Felicia
    Anonym skrev 2007-02-26 20:01:35 följande:
    Har inte läst alla inlägg i tråden men iallafall, min man har gjort denna op. och vi ångrar oss inte en dag. Han hade 55 kg övervikt, köpte aldrig kläder ville aldrig göra något, vi isolerade oss från andra. Nu har vi kul, köper kläder, köpt mc, umgås mad vänner, har härlig sex (jag hade inget problem med hans övervikt förut men är glad för att han mår så mycket bättre)Vi har varit gifta i 25 år och älskar honom fortfarande oavsett vikt.
    Vad glad jag blir av ditt medelande! Hälsa din man i från oss!!

Hur mår han i dag? Vad har han fått för bivärkningar?
  • Maja o Felicia
    Anonym (diabetes) skrev 2007-02-26 22:52:54 följande:
    Om man nu får en OP och går ner en massa. Får man hjälp med att operera ev. överbliven hus (om man nu får det) eller får man bekosta det själv? Nån som vet?
    Ja, här i gävleborg får man det iallafall men jag vet inte om man måste nå ett visst *vikt-mål* först eller hur det är..
  • Maja o Felicia
    Anonym skrev 2007-02-26 19:31:23 följande:
    Maja Och Felicia:Om du skulle bli gravid medans du väntar och du får en optid så ställer de dig bara av listan ett tag. Men jag tror inte du hamnar längt ner igen utan får komma in snabbare efter det är klart med barnafödande.Jag frågade när jag var in och han tyckte det var bättre att vänta med en graviditet till efter open och viktminskningen. För om man opade sig och hade småbarn så "kunde man föstöra läkningen".Med det menade han att man måste kunna fokusera totalt 1000 procent på sig själv i början och då var det inte bra med spädbarn.För man måste lära sig att äta.Tror tom att han sa att de hellre sköt upp open ett år till för att allt det nya med bebisen skulle lugna ner sig och att barnet inte var såå beroende av mamma.Jag vet vad du menar med åldern. Själv blir jag 31 och har inga barn än så visst känns det stressande.
    Då känns det som att man ändå måste sätta op före... Vi är ändå osäkra ioch med att vi vet att vi kommer att få ett prematur barn till..
  • Maja o Felicia
    trollprinsessan skrev 2007-02-26 20:30:05 följande:
    tackar =)nervös som bara den...! *S*
    Förstår att du var nervös! Underbart pirrande hoppas jag :)

Var in och såg din prins!! Finns ingar för att beskriva vad ortroligt sööööööööööt han är!!!!
  • Maja o Felicia
    trollprinsessan skrev 2007-02-27 11:48:29 följande:
    Maja o Felicia skrev 2007-02-26 23:40:13 följande: *S* Förstår att du var nervös! Underbart pirrande hoppas jag :)Var in och såg din prins!! Finns ingar för att beskriva vad ortroligt sööööööööööt han är!!!! tack igen.. mmm.. han är  verkligen min prins... Men just nu  är han sjuk.. 40.3 i temp.. =( Ska till doktorn 14 idag... jag är så less på dessa sjukdomar nu!!!
    Samma här! två sjuka barn :/
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)