Inlägg från: trollprinsessan |Visa alla inlägg
  • trollprinsessan

Gastric Bypass (GBP)

Jag kommer att få ta bort överflödig hud bekostat av landstinget...

men inte förrän vikten har stabiliserats.. och stått stilla ett tag 

• trollprinsessan

Hur är det med alkohol? när får man dricka sånt igen?
    ska på familjemiddag på tisdag.. och då kommer det att serveras lite vin...
    får man tacka ja till ett glas eller?

=)

• trollprinsessan

Idag ska jag få ha telefonmöte med min kirurg...
    Jag har tyvärr kvar mina problem med kräkningarna som jag hade innan op... =(
    Träffade min dietist i tisdags... och hon blev rätt bekymrad och hade aldrig hört talas om de problem jag har.. .med överflöd av slem då jag äter.. och därför anledning till att jag måste kräkas.. så hon sa åt mig att kontakta kirurg direkt.. samt att jag skulle få komma på återbesök hos henne inom en månad igen.. istället för om 3 månader som var brukligt..
    Peppar peppar har jag bara kräkts 2 ggr idag... (under frukosten som bestod av en halv halv delikatessmacka med liiiite keso på .. och en halv dl yougurt)

• trollprinsessan

mmm.. jag gör ju det.. =/
    Inge kul alls...
    Sitter och väntar på att läkaren ska ringa nu..

Men det här är väääldigt ovanligt tydligen.. dietisten hade aldrig hört talas om någon som gör det.. Så det behöver ju inte ha med operationen att göra..

• trollprinsessan

Ja han är väldigt flexibel..
    Han har skrivit ut en medicin åt mig.. för magsår...  jag ska testa det i några dagar... men har inte råd att hämta ut den just nu..
    men vi ska se om det hjälper... =) hoppas det.. Annars sa han bara att vi får se .. det tar tid..

• trollprinsessan

la luna.. .

jag kan oxå känna lite så ibland... att jag längtar tillbaka till innan op...
    Speciellt eftersom jag fortfarande kräks... vilket var största anledningen till den här operationen...
    Sen kan jag känna mig otålig.. för att jag vill gå ner i vikt snabbare... ca 10 kg på 4 veckor... här..
    Men jag vet ju att det är ju bra om det går långsamt.. men tålamod är en dygd jag inte har...
    Lycka till iaf!!

--------------
    Tussan72... Tack... "skönt" att veta att jag inte är ensam.. På min dietist lät det som om jag var den enda i världen som lyckats med det här...
    Men tack för att du gav mig ljus i tunneln .. Nu vet jag att det kanske kan gå över om ett par månader iaf!! =)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)