-
Åååå!!! Jag har inte trean!!!!Mrs Kaffelatte skrev 2007-02-27 15:24:21 följande:Kom i håg 3:an kl 20.00 i kväll tisdag 27/2.Vi äter oss till döds handlar i dag just om viktoperationer. Man får bland annat träffa några som gjort operationen.. -
Fy vad hemskt! LÅter ändå konstigt att det är så, pratade med min läkare om just det.. vad händer om nåt går fel och då sa han att då ågärdars det och då står man i en kö för dom som behöver just det... Inte i samma kö som dom som väåntar på OP...Zebra71 skrev 2007-02-27 14:30:10 följande:Anonym....det ska nog mycket till för att man ska gå före eller komma in snabbare. Själv står jag redan på den "akuta listan" (är redan gb-op.för fem år sedan)eftersom jag har fått ett bråck som gör att jag kräks dagligen och det är otroligt påfrestande och jobbigt, jag vaknar även på natten med kräk i munnen och då kan man ju faktiskt kvävas om man har otur. "Sov halvsittande" var rådet jag fick av min läkare...i höstas!Jag får snällt vänta i kön i 1 1/2 år..... för vi är många som har samma problem...Jag tror att om man får blödningar och sånt så får man komma in eller om man börjar kräkas blod, då går det nog fortare. -
Jag vet känner några som gjort OP och dom har aldrig varit iväg på några föreläsningar.. Handlar det om att vi bor i "urskogen"? Dom har inte heller blivit erbjudna det...
-
Hej..
Jag/hela familjen har varit sjuk i snart 2 veckor :( Eftersom Maja (min yngsta dotter) är så infektionskänslig så har vi övriga oxå fått nersatt emunförsvar så vi blir sjuka jämt!!
Gud vad jag är glad att jag vågade starta den här tråden!!! Tack alla som skriver och som delar sin otroliga kunskap och sina känslor! Tack..
Själv känner jag mig otroligt frustrerad, kommer ingenstans!!!! Inte fått nån tid till dietisten än!!! Skall ta mig i kragen att ringa och fråga och trycka på!! Måste oxå ringa min läkare och ifrågasätta varför han inte kan skicka remissen redan nu utan vill vänta tills jag gått mina två månader hos dietisten... FRUSTRATION!!
Något underbart är att dom har öppnat en ny klädaffär i Bollnäs på Gärdet som har från stl44-60.. Hon har jätte fina kläder och det som var A och O för mig: ett STORT omklädningsrum, på sommaren skall det vara fläkt där!!! Normalt lyse så man ser hur man ser ut.. Och det finns ett rum som heter *Lugna rummet* där man kan lämna sitt sällskap för en kopp kaffe el te, modetidningar mm... Underbar affär!
-
Såg nu att hon har från stol 42-60
-
Hej Jag hoppas att du får hjälp och att du kommer i hermoni med dig eget *jag*..TerrorMorsan skrev 2007-03-08 12:52:04 följande:Anonym (bmi 53) skrev 2007-03-07 19:00:09 följande: Ni som har gjort eller väntar på att göra en operation,Hur/när/vad fick er att börja fundera å bestämma er för en operation?Sitter här å har *lite* panik.Sen jag började skriva i denna tråden har jag gråtit massor å legat vaken om nätterna.Måste ju låta knäppt.Har både läst å hört att i de landstinget som jag tillhör så får man vänta mellan 3månader upp till ett år på op. hej anonym bmi53, jag blir 25 år i maj, mitt liv rusar iväg, jag tänker på min vikt från det jag slår upp ögonen till jag går och lägger mig, jag har alltid varit *stor*efter mitt andra barn hade jag gått upp mkt i vikt, å började få social fobi,känns jobbigt att träffa folk när jag är överviktigt .....mitt liv är ganska rörigt, jag är en rörig person, jag har prövat cambridge,vv,reductil.....kräkas....jag känner att en op, då vet jag att jag får hjälp,jag kommer prata med psykolog, detta är inte en op man gör för att det är roligt eller så, detta är en stor op, jag kommer få ett helt annats synsätt på mat sen,å mättnadskänsla, hela mitt liv kommer förändras, jag kommer förändras, hoppas jag kommer våga bada med mina barn då...jag har aldrigh badat med mina barn sen jag blev mamma för 5 år sedan....jag hatar mig....det var länge sen jag bestämde för att förändra mitt liv...med hjälp.. cogito ergo sum
Jag har aldrig känt som dig, jag har inte tyckt illa mig utan om min övervikt och jag om får krossa den eviga tänka ner sig själv tankarn så älskar jag mig själv och jag är stolt över den jag är.. Jag känner så för dig och jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer att upptäcka det enorma med älska sig själv... -
Jag vill bara lämna in lite känslor...
Jag har levt ett ganska hårt liv i den bermärkelsen att jag har varit tvyngen att vara en ÖVERLEVARE av olika anledningar, jag har haft otroliga förebilder i mitt liv, min mormor, morfar, farmor, farfar och dom har get mig så otroligt mycket! Min mamma hade nog för mycket med sig själv och var kanske för ung när hon fick mig.. Min pappa han har sina egna problem.. Har förmågan att plocka det bra och enorma från varje människa och ta det till mig och föra det vidare i världen.. Min moster är en sån som jag då och då plockar ut av.. Mina mor och farföräldra har jag "sugit" ur.. Dom har lärt mig respekt inför livet och livets gåvor, dom har lärt mig att se all ödmjukhet som världen innehåller och dom har lärt mig värdet av livet! Dom har gett mig en kristen tro och dom har visat mig mitt värde och gett mig det största och vackraste av allt; KÄRLEK och förmågan att ÄLSKA och se varje indevid för det merakulösa person som den är!! Jag har varit sjuk i bulemi och jag har varit på behandlingshem för det under ett år och gått i terapi under flera år Och ändå har jag aldrig tyckt illa om mig själv.. Jag har aldrig hatat mig eller set nervärderande på mig.. Utan mitt matmissbruk har handlat om vad jag tyckt och känt inför *andra* (pivat) och jag har känt att jag inte under några omständigheter har fått get utlopp för dom känslorna och då har det har i sin tur gett ångest mm och där föddes min vän bulemi (not)! Men jag fick mitt första barn Felicia så var jag tvungen att välja, förändra eller föra över det socialaarvet till min lilla perfekta dotter, och valet var inte svårt! Jag sökte hjälp men på den tiden fanns inga behandlingshem för ätstörningar där man fick ta med sig sitt barn, det fanns ett familjehem i skåne tror jag att det var men det var viktigt för mig att vara nära hemma!! Nära till familj och vänner. Och nära till mitt eget hem! Mitt hem är min borg..
Så vi hittade ett bara någon mil bort som igentligen var ett relationshem för mor och barn men dom hade en psykolog som bla.a var inriktad på ätstörningar så med hans hjälp och handledning av personalen så fick jag en skräddarsydd behandling.. Vilken gåva!!! Där kom även min relation till mina egna föräldrar upp så den fick bearbetas och genom det arbetet så kom jag även över min bulemi.. Jag är så tacksam och ödmjuk införlivet!!! Jag är och kommer att förbli så otroligt tacksam för att jag är den människan jag är och för att jag har det jag har... Men jag lider av min övervikt i smärta, ont i rygg, ben och fötter mm så min anledning till OP är så viktig för mig och allt går så J***A sakta!!!
Jag hoppas att min ryggsäck kommer att få innehålla erfarenheterna av en bra och lyckad operation snart :)
Ojoj det här blev långt med det är en hyllning till mitt liv och mina änglar! -
Ni får ta mina stavfel som dom kommer *skrattar* för det gör dom när jag maratonskriver mina kännslor som jag gjorde nu :()
-
Mrs kaffelatte: Sänder dig så otroligt mycket styrka!!! Jag tycker att du är jätte duktig!!! Du gör det så bra!! Och humöret, det går ju upp och ner! Om du inte fick alla svängningar så skulle du antagligen inte vara **normal**...
Hoppas att alla får en bra söndag! ÄLSKAR söndagar!!
Själv skall jag till min syster och hämta en bilbarnstol, som en vän skall låna..
Hela familjen utom jag och Maja sover, Daniels *plastbror* Andereas har sovit över i natt och han är ett yngre än Felicia så dom har hur kul som hälst med varandra!! Han har en storebror som är 14 oxå så Felicia älskar att vara hos farmor för där finns det alltid nån att vara med :()
Hungrig, hoppas dom vaknar snart--- Söndagsfrukost!!!! -
Du finns i våra böner i dag och vi är många som tänker på dej!!! Lycka till och du skall se att det kommer att gå bra för dig!!!!trollprinsessan skrev 2007-03-12 23:55:11 följande:8 timmar kvar till inskrivningen... Jag har varit morbid och skrivit min sista vilja.. IFALL att något skulle hända.. peppar peppar... Ska skriva brev till familj och vänner oxå.. och till min son så klart..
Stora kramar Jeanette