Ja du ser och jag har överlevt en gallstensoperation..
Ja jag är åcå livrädd men samtidigt har jag tagit ett beslut om att jag hellre dör av operationen än att jag dör av fetman.
FÖr dör jag av operationen så slipper jag många års lidande uttittning och att folk, även läkaren inte respekterar och kan ta en på allvar.
Chanserna att det skulle gå åt h-vete är 1-1000 och den chansen är jag villig att ta. För fetman ställer till med mycket mycket mer problem.
Tänk bara att folk lyssnar och respekterar det man säger.
Att kunna komma till läkaren med tex fotsvamp och de inte skylle på min fetma.
Nu har jag inte varit in med någon fotsvamp men så fort jag varit in så har de sagt: Ja om du gick ner i vikt så...
Men oddsen tycker jag är på min sida, att en gång få bli smalare och kunna köpa kläder på vanliga avdelningar.
Nu tror iofs inte jag att jag någonsin kommer att gå ner så mycket så att jag blir någon 36:a, så stora förhoppningar får man inte ha inför en op.
Men om jag kan få bli en 40-44 så skulle jag vara mer än nöjd.
Så hellre dö snabbt i samband med en viktoperation än dö långsamt och plågsamt både för kropp och själ.
Sen så finns det ju som sagt var andra operationer som man i allafall måste genomgå här i livet. Så som gallsten, blindtarm ect..
Då är det väl bättre att ta denna operation nu och ha bättre odds vid en eventuell blindtarms op efteråt.
Äh jag babbalar väldigt mycket känner jag och jag ber om ursäkt för det men jag hoppas ni orkar läsa och fattar vad yra och blonda jag menar..
Todiloo..