Inlägg från: Maja o Felicia |Visa alla inlägg
  • Maja o Felicia

Gastric Bypass (GBP)

musmamman skrev 2007-03-14 17:07:46 följande:
    Hej alla. Har varit på mitt förstaåterbesök i dag. Allt var bra. Har gått ner åtta kg och bmi har sjunkit från 48 till 46 ganska okej. Mest imponerad blev jag av midjemåttet det har minskat hela 12cm på två veckor.
    Vad HÄRLIGT för dig! Blir så glad och du ger mig energi att arka vänta... Härligt!!!

/Jeanette
  • Maja o Felicia

Ringt över remissen till dietisten, dom säger bara -Det är på gång med det är kö...

• Maja o Felicia

Hmm... Tror inte att det beror så mycket på att man är tjock, handlor nog mer om självkänslan... Jag har inga problem där... Har snarare för lite sömn för att orka vara lika aktiv som innan Maja kom, tror oxå att vi båda är uppe i att vara småbarnsförälder just nu så att det andra kommer i andra hand just nu.. Inget vi lider av nu  :))

• Maja o Felicia
    Skrotis77 skrev 2007-03-19 20:55:15 följande:
      Tjenixen.... På torsdag ska jag till kirurgen igen förhoppningsvis så får jag min optid då *ler* Känner mig lite nervös, men de ska nog gå bra..  Jag har ju inte behövt vänta så länge,  Gick till HC den 19/9-06  å kommer troligtvis opas nu i MAJ... *ler* så som Läkaren sa när han ringde förut att jag skulle bli en av 4 patienter som  kommer tat bli  opasde i Hudik..  Glad som attan.. *hihi*  Casper- min lilla busunge.. du e´ mitt allt.....
    Vad härligt!! Har du hört andra som blivit op i Hudik? Gör dom bara öppen op där eller finns det chans att få titthåls op? Har dom gjort op länge där?

Lycka till!
    Breätta hur det går!
  • Maja o Felicia
    Anonym (ringarum) skrev 2007-03-20 17:46:35 följande:
    Hej! Jo jag undrar om nån utav er vet nåt om "sjukvårdsförsäkring" när jag läste på sophia hemmest hemsida så stod det nåt om sjukvårdsföräkring, att försäkringsbolaget kan betala en operation...är det nån som vet något om det?! Jag ringde iaf folksam idag och de skulle skicka hem nåt info blad om deras sjukvårdförsäkring....Tänk om man kan skaffa en sjukvårdförsäkring och kunna göra en op privat! Om nån vet nåt hör av erW!kram
    Intressant, det skall jag oxå göra (ringa FK)
    Är nyfiken oxå nyfiken på om nån vet något!!
  • Maja o Felicia
    Anonym (??) skrev 2007-03-20 14:43:23 följande:
    sjukt tycker jag att ett välfärdsproblem ska innefattas v vårdgarantin

Jag har inte startat den här tråden för dig, du får söka dig till en tråd där det finns sånt som passar dig..

Jag är sååå glad att vi här inne stöttar varandra och hjälper varandra mde kontakter till myndigheter och inom sjukvården, att vi förstår varandra och att vi här inne kan öppna vårt innersta utan att bli påhoppade och jag hoppas av hela mitt hjärta det får förbli så! Den här tråden är något som vi är så otroligt berörda av, det här är vårt liv.. Det är något vi kämpar med alla dygnets timmar och jag ber er alla att bort se från Anonym (??)

Jeanette

• Maja o Felicia

*fniss* jag behåller oxå fokus!!

• Maja o Felicia
    Anonym (så) skrev 2007-03-20 19:47:05 följande:
    Åh, jag orkar inte vänta på att få träffa läkaren Tycker ni jag borde åberopa vårdgarantin?
    Absolut!!
  • Maja o Felicia
    Nuttans Mamma skrev 2007-03-20 21:23:58 följande:
    Hej! Jag är en tjej som snart blir 24 år. Jag har varit mer eller mindre överviktig i hela mitt liv. Men för några år sedan nådde jag min maxvikt på 150 kilo på mina korta 165 cm. Sen bestämde jag mig för att göra något drastiskt efter att ha provat de mesta. Så jag ställde mig på en kö för en GBP operation. Då ringde dom tisdagen den 21 september 2005 och sa:- Hej vi har fått in ett återbud och undrar om du vill komma in på fredag och bli opererad. De kom många känslor på en och samma gång, men självklart tackade jag ja. Jag behövde knapp vänta ett halvår på operationen och genomförde den, den 24 september 2005 på Lycksele Lasarett. Allt gick bra och jag har inte haft några större komplikationer, idag väger jag cirka 70 kilo och har lite svårt att gå ner dom sista fem kilona, men dom försvinner nog när jag tar bort all överbliven hud som hänger. Så 80 kilo gick jag ner på cirka ett år och tre månader. Innan hade jag minst storlek 56 och idag 36, 38 och 40, känns helt mirakulöst och underbart att leva igen och kunna shoppa. Få på sig de mesta liksom. Operationen är det bästa jag har gjort.
    Tack för att du delade med dig till oss... Du får min längtan att spira och orken att fortsätta kämpa mot kilorna!! Tack..
  • Maja o Felicia
    Anonym (så) skrev 2007-03-20 21:43:51 följande:
    Maja o Felicia skrev 2007-03-20 21:42:07 följande: Anonym (så) skrev 2007-03-20 19:47:05 följande: Åh, jag orkar inte vänta på att få träffa läkaren Tycker ni jag borde åberopa vårdgarantin? Absolut!! Tack för svaret...är det något man ringer till VC om eller är det nåt speciellt ställe man ringer till?
    Börja med att ringa dit, är det någon annan som du ska till så hänvisar dom dig rätt... Lycka till och tala om för oss "hur man gör och hur det har gått för dig"!!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)