Inlägg från: Anonym (läkare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (läkare)

Min man har svårt att behålla ståndet (ganska långt)

Vill varna dig/er från att köpa potenshöjande medel ( och alla andra mediciner och naturläkemedel) via internet! Det finns faktiskt fall av dödsfall!

Jag tror att det finns bättre alternativ. Om ni bor nära ett större sjukhus finns där ofta ett sexologiskt centrum ( kan heta lite olika på olika sjukhus) där man kan få hjälp.

En viktig poäng är att han behålla sitt stånd längre om han onanerar eller vid oralsex. Det betyder att man måste man börja tänka på andra saker, såsom hans mående, stress, jobbrt, ert förhållande osv... Sen som någon var inne på tidigare, att det gärna blir en ond spiral om det väl har börjat gå dåligt.

Jag vill varmt rekommendera er att söka hjälp! Man behöver inte ha det sådär. Erektionsproblem går nästan alltid att lösa!

Lycka till!

• Anonym (läkare)

TS; det låter ju onekligen som om han behöver prata med sin kurator igen, eller få medicinsk behandling. Och även om man kan tycka att en fru eller sambo har lite grann ansvar för att hjälpa honom dit, så är det ju väldigt svårt att tvinga någon, eller övertala någon att söka hjälp. Samtidigt ska man ju komma ihåg att en del av depressionssjukdomen ( om det nu är det han har) är att man inte vill ha hjälp, att man känner sig värdelös och att inget kommer att hjälpa.... Om han litar på dig kanske du kan ta i med hårdhandskarna och säga att "nu är det såhär, och jag gillar dig och därför ska vi göra såhär", och så följer du med honom till kuratorn... Det skulle ju vara olyckligt om ert förhållande sprack över något som är så enkelt åtgärdat...
    Alla mår ju dåligt ibland, och var 4de man drabbas av depression någon gång i livet....

• Anonym (läkare)

ja, då är det ju svårt. Men om du säger att det börjar kännas som förra gången då, vad säger han då? kan han inte inse att den som mår dåligt uppfattar verkligheten på ett annat sätt än den som mår bra? Är inte han också rädd att ni ska separera igen?

hmm....

eller så är det bara den där erektionshistorien ....( fast om både du och vänner ser att det börjat barka, så verkar det ju osannolikt att ni skulle ha fel....)

• Anonym (läkare)

kan nån av era gemensamma kompisar prata med honom?

Svar på tråden Min man har svårt att behålla ståndet (ganska långt)