Inlägg från: Lilla Linnéa |Visa alla inlägg
  • Lilla Linnéa

Vaccin = autism???

Den omtalade sprutan är MPR-sprutan.
    Jag tänker att man får väga fördelarna mot nackdelarna. Vaccinerar man inte kan barnen drabbas av sjukdomar som kan ge långsiktiga skador. Det är lätt hänt att man glömmer bort dessa barnsjukdomar eftersom vi med vaccinationerna gjort att de för tillfället inte finns i Sverige.

Vaccin är ett läkemedel och jag tror faktiskt inte att det finns något läkemedel som inte kan medföra vissa biverkningar.
    Vaccination sägs inte orsaka biverkningar som autism mm.
    Jag själv tror att vi alla har en olika kemi i våra kroppar. Vissa är känsligare än andra. Därför kan det säkert vara så att en liten skara är mkt känsliga mot vaccinernas innehåll och drabbas av biverkningar som man vanligtvis inte drabbas av efter en vaccination. OBS! Detta är mina egna funderingar som inte alls kan styrkas med medicinsk fakta

Mina barn är vaccinerade efter rekommendationerna. För min del känns det bättre att barnen är vaccinerade.

• Lilla Linnéa

Cotton candy, min moster kollade upp det och tydligen går det inte att dela upp vaccinet. Detta kanske kan vara olika beroende på var man bor?

• Lilla Linnéa

Bekali, vi är helt inne på samma linje!

Svar på tråden Vaccin = autism???