• Anonym

Fult ärr efter operation!!

Jag har gjort en bukoperation för en månad sedan.. Redan på sjukhuset blev såret infekterat och jag fick gå HELA sommaren utan att kunna bada osv med ett sår som var både STORT rött och sprack upp.

Resultatet nu är ett STOOOORT ärr över magen.. min mage ser ut som en röv och jag skulle aldrig visa den för någon.

En vän sa att man kan söka skadestånd eller liknande.. Är det möjligt??

På återbesök i början när mitt sår hade börjat krångla sa läkaren "Om ärret blir fult kan vi kanske fixa det senare", men jag vill absolut inte bli skuren i igen och riskera samma smärtsamma öde.

Nu är det ca 5 cm brett.. minst. och 40 cm långt... och ojämt och gropigt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 13:36:08:
    Ett ÅR, inte en månad, menade jag.

• Svar på tråden Fult ärr efter operation!!
  • Anonym

jag menade för ett år sedan.

Bleknar? Det är inte rött eller så.. utan det är djupt mera.. Det ser verkligen hemskt ut. Det kommer absolut inte att bli mindre av sig själv..

Jag har varken rökt eller gjort annat som kan försvåra läkningen...

• Anonym

jag vill absolut inte opereras.. Det var sjukvårdens tabbe som tvingade mig till opereation sist och jag har aldrig varit mer om värre.

Min fråga handlade mest om ifall jag kan söka skadestånd, jag HAR trots allt fått lida mer än jag verkligen borde. och kommer så fortsätta.

• Anonym

Ja, man kan få ersättning för "missprydande" ärr!

• Anonym

Jag la ner en stomi. Kopplade ihop mina tarmar!

Eftersom att det blev infekterat på sjukhuset så är det ju inte jag som gjort fel... igentligen..

Svar på tråden Fult ärr efter operation!!