• Sissa83

Tips på dopdukning!!

Skulle behöva lite tips på hur man kan duka upp på dopet. Nån som har lite förslag eller kanske bilder?? Hur gjorde ni??

• Svar på tråden Tips på dopdukning!!
  • Filimena

till vår dotters dop dukade vi långbord i u-form. Vi hade lite leksakstema när vi smyckde borden. Jag köpte två djur-tåg i trä med ljushållare på varje vagn. ( egentligen ett födelsedagståg men jag skippade vagnen med siffran) Sen hade vi små nallar som hade kafferep med dockserviser utplacerad på boden, nalleservietter och blommor. Ballonger i taket, ja, det var det, ganska enkelt och jättefint blev det. Lite lekfullt och uppskattat speciellt av de yngre gästerna. Alla barn fick ta med en nallen från bordet när de gick hem sen.

• En liten krigare

Jag har lite bilder från Olivers dop i novemberGlad

• Bellizzzzz

vill oxå ha en massa tips *HIHI* så du puffar jag på för sissa och mig :D:D:

//Puzzzzzzzzzzzzzzzzz

• agtiwi

Vi hade flera bord och vanliga enkla tallrikar och glas. I varje glas satt en servett nerstucken på klassiskt vis. På varje tallrik låg en servett som var vikt till en babytröja. Det tyckte vi var roligt och lite annorlunda!

• Sissa83

Belizzz
    Tack för puffen

agtiwi
    Hur gör man för o vika så?? Lät som en kul idé

• agtiwi

Jag ska leta på beskrivningen, återkommer så snart jag hittat den. Antingen senare idag eller i morgon förmiddag.

• biltokig1

Vi ska ha dop i mars nu och har ett tema "groda-prins" Dekorationer och inbjudningarna går i grönt, vitt och guld. Har bett min sysyters flicka att göra servettringar av halva toarullar som kläs i guldfolie och ser ut som små prinskronor.
    På borden ska vi ha lite godisgrodor och vita rosor ev. näckrosor

Får väl se hur det blir men tror det blir fint... ska bara ta reda på vad det är för bord, så jag vet hur mycket som behövs.

• Bellizzzzz

biltokig1
    det var ett bra tips *HIHI* kanske något man skall fundera på *HIHI*

//puzzzzzzzz

Svar på tråden Tips på dopdukning!!