Inlägg från: little moon |Visa alla inlägg
  • little moon

Undrar om min övervikt..

Jag har i något år funderat på min fetma och har sökt runt men inte hittat något speciellt. Ser inte stor ut alls men inte smal heller.
    Är 167 cm och väger 88 kg just nu. Vikten pendlar ganska ofta. Ibland 1 kg ner och ibland 3 kg upp och så ner och jag vet inte varför.

Jag försöker träna varje morgon om inget kommer ivägen (30 min på motionscykel, olika övningar för kroppen, ibland med lite vikter) och så 1-2 timmars promenader varje dag, ibland längre. Har en 8 månaders son så man sitter inte still ofta

Äter jag totalt fel?

Idag har jag ätit
    Frukost runt 9:
    En kopp te med mjölk, ett glas apelsinjuice, några bitar scones med ost och gurka plus 2 vitamintabletter och vatten.

Lunch runt 14:
    1 ½ laxfilé (små) med citronpeppar, 1½ dl ris, ½ tallrik med broccoli, majs, paprika o morot plus lite kall sås och 1 glas vatten plus 2 skivor bröd.

Kväll:
    lite godis och ett glas cola (för att det är fredag)
    plus en smoothie (vaniljyoghurt, banan, blåbär, jordgubbar, vetegroddar och kanel)

Vatten

Jag skriver för att jag undrar helt enkelt, kommer inte fram till något..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 21:11:17:
    Kan tillägga att jag gått upp 7 kg när jag varit gravid..

• Svar på tråden Undrar om min övervikt..
  • little moon

Tack för era svar

Ja denna dag har jag slarvar lite.. varit sjuk.. Men annars äter jag havregrynsgröt med nötter och torkad frukt på till frukost.. Och frukt mellan målen..

Och godis och cola äter/dricker jag sällan..

Råris var ett tips, ska prova

Brukar ofta äta knäckebröd eller rågbröd..

Marlene23 Samma här.. gick visserligen ner 16 kg efter förlossningen men gått upp allt nu.. supertrist..

• little moon

Tack för alla tips!

Skriver upp vanlig yoghurt och middag.. plus honung och mörk choklad..

Men så svårt att äta två mål om dagen? Hur lyckas man? Exempel på vad man ska äta?

Känns så mycket..

• little moon

Tack för alla tips! Så tex soppa och sallad går bra som lunch och sen något matigare på kvällen, låter ju genast lite bättre

Skriver upp allt. Det där med en bit mörk choklad efter maten ska jag tipsa sambon om Sockerberoende deluxe

• little moon

En undran till eller ja min sambo undrade.. Vad finns det mer än havregrynsgröt till frukost så att man kan variera frukosten?

• little moon
    AnnMarie skrev 2007-02-02 22:15:35 följande:
    Vet folk som äter fil med egen gjord müsli (den andra innehåller så mycket socker inte bra om din sambo är sockerberoende tycker då jag). Annars finns det annan gröt, mannagryn fast i fiber form dock väldigt mycket mjölk då. Havegrynsgört är riktigt bra, gillar han det inte eller bara ovana? Man kan testa att ha i linsfrön och psyklin frön (ej säker om de sista fröna heter så men tror det) då blir det lite annorlunda smak på gröten. Det viktigaste är nog att han äter frukost, bättre med fil och flingor än inget. Kanske inte behöver vara dem med mest socker i.Eller om han vill ha två grova smörgåsar med ört te eller nå sånt så går det. Men det är vad jag tycker. Ett exempel igen (gillar såna jag ): min sambo HATADE att äta frukost fick inte ner det. Men nu äter han dock inte havegrynsgröt utan två smörgåsar och oboy, det är något istället för inget. Får se det lite så tills det blivit rutin.
    Tack för svaret
    Bad sambon läsa det jag sammanfattat och han tyckte det lät helt okej, men bara havregrynsgröt varje dag utbrast han, vad tråkigt!

Har ätit boveteflingor förut.. de är väl okej?

Fibermannagryn, finns det i vanlig mataffär, har dock aldrig sett det?
Svar på tråden Undrar om min övervikt..