• majlinsa

För/nackdelar med två mindre madrasser jämte en bredare

Vi skall flytta och får då eget sovrum så vad passar inte bättre än att köpa en dubbelsäng till alla hjärtans dag..

Jag kollar lite på ikeas hemsida och tänkte först två st 90 madrasser som man sätter ihopp och får då en 180 säng.. men såg nu att det fanns madrasser som var så breda redan..

Så jag vill veta för och nackdelar med att ha två mindre madrasser man sätter ihopp eller en enda bred.

Sedan är jag inne på sängstommen malm från ikea och då behöver jag altså en madrass med en ribbotten om jag har förstått rätt?

Så behövs ju förstås nya sängkläder ect.. Så gärna lite andra förslag på sådanna saker om ni har..

• Svar på tråden För/nackdelar med två mindre madrasser jämte en bredare
  • Sencha

Va? Jag trodde att nästan alla påslakan var 150x200?

• zasata

vi har 140säng. det är rätt jobbigt när den andra rör sig också.. om man inte lägger sig samtidgt. så harn i plats med två 90 tycker jag det.

• mallansprallan

Nej på hemtex tex har jag bara sett 210 lakan och på ikea är de flesta också 210.

• mallansprallan

Jag gick in på ikeas hemsida och nu var alla påslakan 200cm där men när jag var i butiken och köpte var nästan alla 210. Jag köpte ett täcke från ikea först men jag tröttnade efter ett tag på att täcken hela tiden gled neråt.

• enlitenbitkaka

har köpt säng, täcke och allt annat på IKEA +lite från Hemtex.

Resårbotten är en 160cm säng från IKEA och ovanpå har vi två st. 80cm bäddmardasser. Ska absolut köpa nya bäddmadrass då de två mindre glider isär hela tiden...ska bli en stor på 160cm......

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Smajla

Vi har i botten 2 st 80 resårbottnar och därefter en tjock madrass på 160 och därefter en tunnare 160. Alltså helt tvärtemot luscious Flört Funkar superbra, mysigt med gemensam madrass och täcke. Var dessutom suveränt nu när vi flyttade och bara böjde madrasserna och plastade in. Sängarna på 80 + 80 var lätta att flytta. Rekommenderas starkt!!

//Nyinflyttad!!!
  • enlitenbitkaka
    Smajla skrev 2007-02-02 23:34:20 följande:
    Vi har i botten 2 st 80 resårbottnar och därefter en tjock madrass på 160 och därefter en tunnare 160. Alltså helt tvärtemot luscious Funkar superbra, mysigt med gemensam madrass och täcke. Var dessutom suveränt nu när vi flyttade och bara böjde madrasserna och plastade in. Sängarna på 80 + 80 var lätta att flytta. Rekommenderas starkt!! //Nyinflyttad!!!
    Ja och stooooooort täcke ska det va
    .?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Smajla
    enlitenbitkaka skrev 2007-02-02 23:42:50 följande:
    Vi har i botten 2 st 80 resårbottnar och därefter en tjock madrass på 160 och därefter en tunnare 160. Alltså helt tvärtemot luscious Funkar superbra, mysigt med gemensam madrass och täcke. Var dessutom suveränt nu när vi flyttade och bara böjde madrasserna och plastade in. Sängarna på 80 + 80 var lätta att flytta. Rekommenderas starkt!! //Nyinflyttad!!!Ja och stooooooort täcke ska det va .•:*¨¨*:•. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.•:*¨¨*:•.
    Exakt! Glad Najs! 
    //Nyinflyttad!!!
  • norgesessan

vi har två små, och ahr då ingen glipa, for vi har en stor bäddmadrass...fast detär int ekul när nåt barn kissar, eller kräker på den....vi skal köpa två små bädmadrasser...Då blir det glipa..

• IrenerI

2 90 resårmadrasser och en tjockare bäddmadrass. = Slippa skarven, den är hemsk.

Vi har malm sängstomme och vi har så.
    Och ja då behövs en resårmadrass med "ram"

(Kort finns hur vårat blev)

Svar på tråden För/nackdelar med två mindre madrasser jämte en bredare