• Soffepropp

Jag blir så förbannad!

Hallandsposten idag.....

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=204358

Jag vet att det har skrivits om det förr men någonting måste vi väl kunna göra för att sätt dit dom j*vlarna!!!

Vi e ju så många! E detta något våra barn ska behöva leva med? Hur kan det INTE finnas en lag som skyddar dem?

• Svar på tråden Jag blir så förbannad!
  • gubbenussen

Och jag funderade på att skicka in en bild på Emma eller en bild på ett anus och skriva och här har vi en bild på trådstartaren!

Usch!

• marinasmamma

Har en syster med Downs Syndrom och man blir ju bara så trött när man läser sånt här... vilka människor det finns, borde vara olagligt att göra så!!!

• DarkLink

Allvarligt? Vem kommer ens på en sån otroligt korkad idé???
    Varför? Vad är syftet?

Och att folk hänger på!! *förundrad*

Jag har inte läst den tråden, vägrar. Men jag förstår ju av era kommentarer...

• Alvi

... är det bara jag som gråter av detta??

Visst, må så vara att jag är gravid och kanske extra känslig, men jag blir så fruktansvärt rädd när jag tänker på vad våra älskade ungar har framför sig i livet...!

Jag blir alldeles handfallen - vad fan ska man göra!?!? Jag vill bara skydda min lilla (inte DS, men troligtvis nåt annat syndrom) mot alla förbannade idioter till människor det finns, vad i helvete kan man göra?!?

ÄR detta lagligt? GÅR det att stoppa? Vad fan kan man göra!?!?

• Morrizz

läste vidare i en länk på sidan......

----------
    Funktionshindrade skyddas inte av lagen om hets mot folkgrupp. Och lagskyddet mot kränkningar av den personliga integriteten är svagt i Sverige.
    ----------

Kanske dags för detta land att göra något åt detta?

Artikeln;

www.hallandsposten.se/artikel.asp

• Soffepropp

Precis..
    Dessutom kan de inte anmälas som hets mot folkgrupp då funktionshindrade inte räknas som en "folkgrupp". Men som det stod i artikeln, om det hade varit "blatte jakt" de hade varit på så hade det nog varit en j*vla skillnad....

sisu:
    Känner precis som du! (oxå gravid iof men det gör nog inte så stor skilnad... haha =)

• Alvi
    Soffepropp: Hehe, tack, skönt att inte vara helt ensam....... Och isag känns det bättre. Skrev av mig i bloggen igår...
Svar på tråden Jag blir så förbannad!