Hade du en SNABB förlossning?
Min sista förlossning tog 39 minuter! ![]()
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-03 18:17:40:
Glömde skriva att det gäller från FÖRSTA värk/känning/vattenavgång...
Men det förstod ni säkert!
Min sista förlossning tog 39 minuter! ![]()
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-03 18:17:40:
Glömde skriva att det gäller från FÖRSTA värk/känning/vattenavgång...
Men det förstod ni säkert!
Nej....5 dygn från första "känningen" men jag räknar 27 timmar.....
Nej! Första tog 14 timmar, andra "bara" 11 timmar;)
Min förlossning tog nästan 4 dagar! Hade pinvärkar i flera dagar, jag öppnade mig inte mer än 3 cm och till slut blev det akut kejsarsnitt och Alexander kom ut! Var förberedd på en lång förlossning eftersom jag var förstagångsföderska, men inte så hääär lång! Nu är det snart ett år sen, så jag har kanske förträngt de jobbigaste stunderna, och gör det definitivt när jag ser på min underbara son!
Beatrice74: Jag känner igen det där. Alla säger "så skönt" att andra förlossningen gick så snabbt men jag tyckte nog det var jobbigare på sitt sätt, att det gjorde så ont direkt och nästan hela tiden. Det kändes som att kroppen fick anpassa sig mer första gången trots att jag inte kunde sova mer än minuter i sträck på två nätter då - var inne på sjukhuset sista tio timmarna - och trots att jag hade samma bedövning (lustgas) båda gångerna.
53 timmar från det att vattnet gick tills hon var ute.
47 minuter från det vattnet gick (hemma) resan till bb tog ca 30 minuter också
12 minuter från det jag kom in på bb
Allt är ju relativt. 24 timmar höll jag på, 5 timmar hemma och 19 timmar på förlossningen. Vet inte om det är långt eller kort.
Nja, ca 14 timmar från vattnet gick och 12 timmar från första värken. Fast det kändes inte som det tog så lång tid förrän framåt slutet då allt stannade av.
Nä men toksmidig och helt fantastisk
22 timmar från första känningen
10 timmar med lite ont
3 timmar med etablerade värkar
Ja, jag tycker det iaf.
10 timmar från första värken och förstföderska