• Alltid

    Gardiner i burspråk

    Har nyss flyttat. I vårat kök har vi ett burspråk. Jag har alltid haft vepor i fönstret, men i ett burspråk ser det inte klokt ut. I alla fall inte här

    Har någon burspråk och hur gör man med gardiner för att det ska se bra ut?

  • Svar på tråden Gardiner i burspråk
  • Nyfiken gul

    du sätter upp en så kallad Kirs-stång o använder gardinkappa - antingen hänger du i gardinkrokar - du vet såna där det blir veck av o ser ut som fingrar i metall..

    eller så hänger du upp gardinen i såna här krokodilnypor...  - men fortfarande i kirsstången..

    o gardien blir alltså en gardinkappa....

  • jockesfru

    vi hade spriraler på stängerna, i svängarna om du förstår. En stång rakt fram och två på var sida, med spiral på. finns att köpa på hemtex. Så hade vi en kappa överst runt hela och två längder på sidorna som vi satte upp med en gardinspiral. Fast nu ska vi flytta och jag har precis lagt ut gardinerna på tradera och tagit ner stången. Lycka till!


    Ludvigs mamma
  • Clio

    Sätt en hissgardin i varje fönster, det är såååå fint. Ta ett tunt tyg om du inte vill bli av med för mkt ljus. Personligen tycker jag inte det är fint med en kappa i ett burspråk. Känns lite förlegat men smaken är ju olika

  • Alltid

    Clio:

    Ja, hissgardin var en bra idé. Jag hade alltid längder och kappa förr, men jag vill inte ha en massa rynkor o ryschigt o pyschigt. Smaken är delad, men är ganska trött på det. Vill ha det enkelt.

  • Freja0811

    om vi får lägenheten vi vill ha, där är det burspråk och då blir det nog hissgardiner eller bara vanliga kappor.

Svar på tråden Gardiner i burspråk