Topdog: Intressant läsning angående Pergon.
Vi har försökt i snart 28 månader.
Det första året gick det inte enl min läkare då min slemhinna knappt existerade. En fin bi-effekt från P-sprutan. Tog ett år ungefär för den att återhämta sig.
Sen började jag med ägglossningstester, utan att få utslag en ända gång. Jag fick Pergo, och i ett år testade vi med det, utan att det lyckades.
Då gjorde min läkare ett eftersamlagstest, dvs att vi hade samlag 10 timmar innan jag besökte honom. Han tog då ett test för att se hur det gått för simmarna, och det gick inte alls. Ingen rörelse alls. Inseminering konstaterade min läkare var den enda lösningen.
Till saken hör att jag inte haft några äl-trådar alls under den här perioden då jag gått på pergo. Jag fick tid på sjukhuset för att testa passagen i äggledarna innan han ville börja med inseminering, och under dessa 3 månader då jag satt på kö för den undersökningen så gick jag givetvis inte på Pergo. BOM så fick jag äl-trådar. Nu kör jag Pergo varannan månad, och den månad då jag inte går på Pergo producerar min kropp ändå 2 ägg... så nu kan man ju undra varför jag äter Pergo då?!
Vi har nu misslyckats med vår 3e inseminering, och ska nu skrivas in på Cura-kliniken i Malmö för IVF.
Önskar er alla lycka till!
Det du skriver Topdog tycker jag låter väldigt logiskt.