Willwamnsmoster:
Nej, jag är inte läkare utan en av dom som fått konstaterat dåligt ÄL-sekret av Pergotime.
Jag har ingen aning om vad det är för läkare som skrivit ut Pergotime till dig, men de är inte alla läkare som vet om denna biverkning med sekretet. Min information har jag fått från 3 olika läkare som jobbar på IVF-kliniken på Sophiahemmet, där det gjorde ett test under min utredning där det konstaterades att jag inte hade något ÄL-sekret. Dessa doktorer (som är erkänt mycket duktiga och kunniga) förklarade för mig att det är en vanlig biverkning av Pergotime.
Att Perogtime skrivs ut iallfall beror på att många vanliga läkare skriver ut pergo och inte vet mer om medicinen än vad som står i FASS. Andra läkare som som är mer insatta i problematiken tycker väl att det är värt att chansa och se, det flesta får ju inte problem med sekretet.
Ifall du väljer att tro på det jag berättar eller ej, är upp till dig, men jag hade gärna velat veta om detta istället för att gå i 6 cykler och hoppas, när själva Pergon gjorde det omöjligt för mig att bli gravid.
Om det är så att du ändå ska göra insemination så spelar det ju ingen roll att du äter PErgo, då kommer du ju ändå förbi problemet och har goda chanser att bli gravid.
Vad menar du med din sista mening?:
"Att Pergotime varken skulle göra från eller till- det kan ju inte stämma..."