MVC Kungshöjd
Jag har BF den 16 maj och trodde i mitt stilla sinne att det skulle finnas en föräldragrupp för mig och min sambo som startade i god tid innan beräknat förlossningsdatum. MEN ICKE!!!
Jag trodde också att föräldragrupperna var samordnade mellan alla bm på samma MVC, men det är de tydligen inte. Min barnmorska upplyste mig om att hon tyvärr inte har någon grupp som riktigt passar mig, eftersom de andra antingen ska ha i mars eller runt jul/aug OCH allihop är omföderskor! Men hon ville i alla fall placera mig i den gruppen som hade första träffen den 26 APRIL.(Om jag har otur, har jag fått barn då...)
Påpekade då att jag kunde väl få gå i en annan grupp hos en annan bm, där det fanns andra som passade in på mitt BF. Men nähä, det gick inte...
Är så besviken på min barnmorska just nu.... Hon kan inte förstå mitt problem alls och DET tycker jag är konstigt. Ska det vara så svårt att samordna?
Finns det någon annan som är förstföderska i Göteborg, med BF i maj, som går på MVC Kunghöjd och som kan tala om när de har fått tid för föräldragrupp!? Isåfall skulle jag ju veta vilken bm jag ska kontakta/byta till...
Tacksam för svar!