• Annie

MVC Kungshöjd

Det där låter oerhört underligt i mina öron. Visserligen har vi också fått en sen grupp med sista träff dan efter min BF men det är vårt eget val. Och min BM var väldigt noga med att kolla upp alla barnmorskornas grupper för att se om det fanns plats för oss när det inte passade med den tiden vi fått. Jag går också på Kungshöjd men har BF 8:e mars. Borde inte vara någon skillnad. Kolla med BM igen!!

Lycka till!!

Annie

• Annie

Jag gillar dem skarpt. Försök få Cathrine som jag går hos. Hon är superbra. Dessutom bryr de sig om en och tar ens rädslor på allvar. Jag är t ex väldigt stickrädd och har fått mycket hjälp med det. Fantastisk personal på alla sätt.

/Annie

• Annie

Sundborn: Var tydlig med din rädsla när du skrivs in så kan du får prata med en psykolog om du vill. Min rädsla bottnade mycket i att jag aldrig hade gjort ett blodprov i armvecket innan. Men deras stickmänniska är så himla bra, duktig och erfaren. Ett stick och sedan är allt bra.

Som svar på din fråga: ja, man måste ta blodprovet. Be dem ta ett enda i v 25. Det gjorde jag. Om man inte tar provet så sa min BM att de skulle behandla en på BB som om man var HIV-smittad. Låter inte speciellt roligt. Dessutom kollar de blodgrupp och RH-faktor. Om du skulle behöva en transfusion så är det bra att veta vilken blodgrupp man har. Hoppas att du är Rh + så slipper du fler test.

Stick i fingret tar de ca 4-5 grr. Det känns ingenting, redskapen nu för tiden är helt fantastiska.

Hoppas detta lugnar dig. Maila mig gärna om du vill så kan vi utbyta erfarenheter.

Kram
    Annie

Svar på tråden MVC Kungshöjd