Inlägg från: Loppan79 |Visa alla inlägg
  • Loppan79

Istället för "Duktig"...

Jag lägger till favoriter så jag också kan få lite tips

• Loppan79

Fast ibland måste man ju bara få tycka att de är duktiga! Det får ju inte gå till överdrift så att man aldrig säger att de är duktiga. Det man ska passa sig för är ju sånna saker som exemplet när barnet åker rutchkana, då är den inte duktig utan har roligt och man ska bara bekräfta att man uppmärksammar barnet. Men ibland måste de ju få vara duktiga också! Städar de hela rummet själva så kan de väl få vara duktiga beroende på ålder såklart! Tar min dotter som är två på sig kläderna själv så tycker jag hon är duktig och säger det också till henne!
    Ang. maten så tycker itne jag heller man är duktig när man äter upp maten Fundersam

• Loppan79
    LillaLulla skrev 2007-02-06 15:32:34 följande:
    Men att städa rummet och klä på sig är ju saker som faktiskt är nödvändiga - man MÅSTE klä på sig när det är -30 ute. Då är det inte duktigt, bara något man gör för att det är nödvändigt.
    Fast jag tycker en tvååring som kan klä sig själv kan få vara duktig någon gång. Sedan när de har lärt sig ordentligt så är det inte duktigt längre. Eller tänker jag fel?
  • Loppan79

Fick en liten tankeställare idag när jag bredde en macka till dottern och hon säger - vad duktig du är mammaFörvånad Är jag duktig på att bre macka Fundersam

Svar på tråden Istället för "Duktig"...