Inlägg från: Stitchie |Visa alla inlägg
  • Stitchie

Astma på prematurer

Fick nu i veckan besked om att min lille son har fått astma. Han är född v. 28+7 och är nu nio månader. 63 cm och väger 6700.
    Är det några fler som fått prematurbarn med astma.
    Läkarna sa till mig att det beror på att han är för tidig och att hans lungor inte är "färdiga" som på de allra flesta prematurer. Han påstod att det var mycket vanligt på barn som är födda så tidigt. Någon mer med erfarenhet av detta. Jag är skräckslagen över om han ska börja utveckla allergi mot våra katter och hundar! Nu gör jag inget annat än städar och vädrar hela tiden.

• Svar på tråden Astma på prematurer
  • Stitchie

Är det en svår astma din son har?, hur ska man anpassa sitt hem?
    Varken jag eller min sambo är allergiska eller har astma så det kommer av att hans lungor som inte är fullt utvecklade.
    Men jag vet ingenting om astma och på sjukhuset säger de bara att jag inte ska oroa mig.. men det gör jag ändå.
    Måste jag städa mer? är det något jag ska ta bort hemma som inte är bra för astmatiker?

• Stitchie

vi får hålla tummarna för att det inte blir allergi av Filips astma..
    Katter ska visst vara mer allergiframkallande än hundar pga av deras stöv i pälsen.
    Hur gör du med dammsugande? Läste att man inte ska dammsuga med vanlig dammsugare för det rör om dammet, man ska ha en med speciellt filter så att det inte kommer ut några prtiklar i luften igen, eller våttorka.

• Stitchie

Tack för allt stöd, det behövs..

Svar på tråden Astma på prematurer