Inlägg från: snövit2 |Visa alla inlägg
  • snövit2

Hjälp, vår fisk blöder?

Hjälp, jag tror att vår guldfisk håller på förblöda inuti.
    Vi köpte honom för ca. 4 år sen när vi byggde en liten damm i trägården. Vi hade alltid problem med alger och fiskarna dog en efter den andra. Tills sist plockade vi bort dammen igen men vilket under. Det fanns en fisk kvar som vi satte i ett akvarium. Det var för två år sen. Nu har han nog insjuknat. Han ser ut som han blöder inuti. Massor av röda ådrar och fläckar. Vi satte in nya fiskar (slöjsjärtor och plati)för bara 2 veckor sen som däremot verkar friska. Kan man hjälpa honom?

• Svar på tråden Hjälp, vår fisk blöder?
  • snövit2

Fisken bör vara 4-5 år gammal. Hans fenor ligger för det mesta pressade mot kroppen och ibland kan han får konstiga ryckningar. Han äter fortfarande men inte så våldsamt mycket.
    Jag hade kollat lite på fisksjukdomar men inga beskrivningar liknar hans symtom. Nej, pricksjukdom är det inte.
    Jag kan inte äns slå ihjäl en flyga. Hur ska jag kunna döda en fisk...usch nej...

• snövit2

Fisken bör vara 4-5 år gammal. Hans fenor ligger för det mesta pressade mot kroppen och ibland kan han får konstiga ryckningar. Han äter fortfarande men inte så våldsamt mycket.
    Jag hade kollat lite på fisksjukdomar men inga beskrivningar liknar hans symtom. Nej, pricksjukdom är det inte.
    Jag kan inte äns slå ihjäl en flyga. Hur ska jag kunna döda en fisk...usch nej...

• snövit2

Tack, för all hjälp. Skall ringa runt och lyssna vad de i zoohandeln säger men som skärgårdfru säger, säljer de för det mesta dyra mediciner som inte hjälper iaf. Men tack en gång till.

Svar på tråden Hjälp, vår fisk blöder?