SVejsan skrev 2007-02-09 08:28:32 följande:
Lycka till!Ta och skriv ordentliga stolpar...Och tidslinjer. Försök komma ihåg alla löften som arbetsgivaren givit. Och LUSLÄS kollektivavtalen. Tror att du skall ifrågasätta din lokala fackklubb om de inte kunnat driva din fråga mot arbetsgivaren eller kunna ge dig förklaring varför arbetsgivaren kunnat fortsätta som han/hon gjort. Företagetsstorlek kan ju ibland förklara vekheten hos fackliga representanter, är man i ett mindre företag och är fackliga representant så slår ju alla annorlunda fackliga åsikter på den fackliga representantens löneutveckling (så representanten vill ju hålla sig väl.) Får inte vara så men är så i praktiken...
ja jag har ju haft kontakt med facket tyvärr. Det är ju inte så roligt precis.
Det är ett AB jag är anställd i vi är inte fler än 15 st som är "fast" anställda.
Sedan är det ju tyvärr så att även om en arbetsgivare blir ålagd av facket5 till att vidta åtgärder.
Om företaget inte följer det. Så vad som händer i praktiken är att det går vidare till arbetsdomstol arbetsmiljö verk bla bla bla..
Och som i mitt fall AG får betala böter .
Men så skoj tycker jag inte att det är. Jag mår inte bättre av att företaget får betala böter.
Men just det med semester dagarna . Jag vet vad vi kom övverens om och möjligt är ju att tyvärr blev jag snuvad på dom.
Jag har redan förlorat ganska mycket. Och det viktigaste av allt min hälsa.
Det går ju inte att mäta med pengar. men jag vill liksom inte förlora mer om det är min rätt.
Kram