Ok, jag var inte medveten om vidden av din anställning och dina överenskommelser med arbetsgivaren/fack.
Men vad jag menade om du kom utifrån under typ oktober så hade deom ej haft någon skyldighet alls att ge dig någon "betald semester" alls uunder de första månaderna (tom december) om du då hade behövt / velat det...Det var därför jag undrade det.
"nämligen obetald kvalificerad övertid"
"Fack förbundet anser att jag arbetat sju dagars arbetsveckor från Janari till dec det året"
Nu har jag tyvärr tappat trådendå det är diffust vilka perioder du arbetat och vad uppehållet var i för form osv. Arbetat "sju dagars arbetsveckor från Janari till dec det året" låter som slavarbete.
För att vi som utomstående skall kunna resonera sig fram vad som ansetts korrekt eller jämföra med våra erfarenheter så behöver man ju massa indata... kollekttivavtal som gäller , anställningsform, storlek på företag osv
Jag själv har bara haft en fast anställning och haft Sif som fack och haft någorlunda stora arbetsgivare.
Enda sättet att få korrekta bedömningar är att ta upp allt med öppna kort med facket (och kanske hoppa över det lokala om man har dåliga erfarenheter av dem) utan gå till det centrala, som ofta har någon rådgivning (ofta någon jurist också som kan bedöma tvetydigheter....)