• Silverkatten06

En bra handkräm?

Jag har fått extremt torra händer, brukar få det när det är kallt, men i år är det verkligen extremt. Jag är så torr att huden spricker runt knogarna - AJJJ!. Har testat helosansalva, idominsalva och atrix handkräm men inget verkar hjälpa!

Skulle bli superglad om här finns nån kunnig människa som kan rekommendera nån handkräm som hjälper (helst en som inte känns så himla kladdig)!!!

• Svar på tråden En bra handkräm?
  • Silverkatten06

Ellah - Tack! Ska ta en tripp till apoteket imorgon!

• Sencha

Vi kör 100g-tuben med Locobase Repair - eftersom vi är två vuxna som behöver det så går det åt - förr eller senare

• menilla

Ett annat tips är att smörja händerna med en fet fotsalva. Suveränt!
    Ta fötterna när du ändå är i gång.

Annars skulle jag rekomendera Locobase som de andra säger. Storsäljare på apoteket,säljer flera om dagen.

• Annika 1983

Jag smörjer med Oliv Handkräm. Oliv är en serie med massa olika krämer och finnas att köpa på Åhlens.

Superbra är den .

• Silverkatten06

Har rotat i skåpen, har tyvärr ingen fotsalva, men funderar på ett par andra saker tills jag kommer till apoteket imorgon:
    Kan man smörja in med receptfri, svag kortisonsalva eller torkar det ut ännu mer?
    Kan man använda nåt i skafferiet som en huskur, tex olivolja eller är det bara dumt och kladdigt?
    Nån som vet?

• Sencha

Är det kris, så smörjer jag hellre in med olivolja än är utan "smörjning"

• Silverkatten06

Ok, jag testar tack!

• menilla

Inte hydrokortison om du inte har eksem. Inte använda kortison om det inte behövs.
    Satsa på en fet salva typ locobase.

• Mrs Smith

Body shop alla gånger, den med almond oil som Lilja 84 pratar om. Vet ingen bättre! Går in snabbt, behöver inte smörjas på ofta och doftar ljuvligt.

• elinvd

Jag använder Scholl kräm för spruckna hälar till mina händer. Man får bebismjuka händer.

Don't let other people determine your future
Svar på tråden En bra handkräm?