Inlägg från: Vildkaprifol |Visa alla inlägg
  • Vildkaprifol

Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg

Finfin, Nyfiken!

• Vildkaprifol

Låter roligt! Ser fram mot att vara med på nästa kvällspyssel.
    Själv har jag varit på kör och det var kul det också.

• Vildkaprifol

Trist att Seedorf inte kan komma.

Även jag börjar undra om det kommer gå. N håller på att få tänder och i tre dagar nu har jag inte kunnat sätta ner henne utan att hon blir jätte ledsen och mycket snabbt arbetar sig in i ren hysteri. Har hört att det inte brukar hålla på så länge, därför har jag haft förhoppningen att det skulle gå över tills i morgon. Vilket jag fortfarande hoppas på.

Som det har varit de senaste dagarna så har jag knappt kunnat gå på toa, duscha eller äta, ännu mindra pyssla. Tror att det skulle bli ganska outhärdligt för både er och oss... Dock har hon inte verkat haft liiiika ont nu på kvällen, så om allt går väl känner hennes tandkött sig bättre i morgon.

Håller tummarna för jag är väldigt pysselsugen!

• Vildkaprifol

För att inte tala om att jag skulle behöva lite vuxenkontakt... Att bära runt på en liten ledsen tjej alla dygnets vakna timmar sätter sina spår.

• Vildkaprifol

Jätte trevligt hos Nyfiken i dag!!!

Nyfiken målade snyggt med distresser och provmålade med min flaska pårlemorglitter. Det blev jätte fint. Mycket nöjd med det inköpet. Nu ska jag bara försöka få lite tid över till pyssel här hemma så att även jag kan göra kort med bling på.

Tack Glass för generositet och utmärkt vänskapstaxi.

• Vildkaprifol

Nyfiken: Supernajs!!! (Köpte också ett ex av det översta pappret på mässan. Vill pyssla!!)

Mumlan1: Det är Quick Kutz alfabeten. Det som Nyfiken använt sig av på kram-kortet här ovanför heter Vixen och var QKs julalfabete 2006. Man betöver en QK tång och dies med figurer eller alfabetsfonter.

• Vildkaprifol

Mumlan1: QK tängerna kostar mellan 650-800kr beroende på vilket pris affären tar. Med både den svarta och den rosa tången får man med ett alfabete på köpet. Metro eller Moxie. Dock är dom båda mindre än Vixen i bokstavsstorlek. Man kan köpa till andra alfabeten (ca 600-1200) och figurer (52-119kr). Om man inte vill köpa tången och olika dies så kan man köpa redan utstansade figurer på tex Tradera.

Kolla in ollika scrapbookingaffärer på nätet och jämför priser. Kan skilja en hel del. Alla QK prylar de har finns oftast att hitta i affärernas innehållsförteckning under QK.

• Vildkaprifol

Nyfiken: Jag blir lite avis! Fast du är värd Maddie Anne efter strulet med Tangerine. Förlorar du en står dig tuuusen åter. För det var väl pyssel de menade...

Rätt låt vann!!!

• Vildkaprifol

AAAAAAAA!!!!! Anne81 vann tredjepriset på inträdesbiljetten på mässan förra helgen!!!! Grattis!!!

Jag har letat efter min biljett hela veckan och i morse fann jag den. Inte förrens nu kollade jag och hade ett nummer ifrån. Ringde genast Anne81 för vi och en kompis till gick in samtidigt. Hon hande inte haft en tanke på lotteriet och trodde först att hon slängt biljetten. Fast hon fann den! Grön 99!!!

Känn dig som en vinnare Anne81!!!

• Vildkaprifol

Smurfan: Jag hade inte gett mer än 350kr för enbart tången. Allt över det är dyrt. Man kan köpa tång i äffären för 700 och få ett alfabete med i det priset. Om men vill köpa alfabetet separat kostar det 500-600kr och uppåt. Alltså "tjänar" man mer på att köpa tången tillsammans med ett alfabete. De på tradera delar upp de två för att tjäna mer pengar på försäljningen - och gör oftast det också.

Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg