Inlägg från: Vildkaprifol |Visa alla inlägg
  • Vildkaprifol

Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg

Jag kan tyvär inte i morgon kväll men jag hoppas ni får det trevligt hos Glass.
    Har inte varit inne på några dagar och inte läst ikapp ännu. Min mamma har varit här och det har varit skoj. I går kväll var vi och lyssnade på Dolly Parton i Scandinavium. Hon var jätte bra!!! Jag har alltid varit ett DP fan så det var en stor kväll för mig.

Har dock inte hunnit pyssla någonting alls...

• Vildkaprifol

Smurfan: Jag använder min ShapeCutter från Fiskars till nästan alla kort som jag gör. Skulle inte klara mig utan den. Om du tittar i mitt galler i så kan du se att alla ovaler, cirklar, kvadrater m.m som jag har på mina kort är utskurna med hjälp av det verktyget. Kan verkligen rekomendera den! Den är minst lika bra att ha vid scrapbooking också.

Ang öljettverktyg (typ silent setter)så har jag ingen själv så jag kan inte uttala mig om det verktyget, tyvär. Däremot använder jag hammare och en öljett"pinne" och det går men är helt klart lite krångligt och låter en hel del. Min gissning är att jag skulle använda mina öljetter oftare om jag hade ett bra verktyg.

• Vildkaprifol

Jag har inte heller tid att pyssla något den här veckan, tyvär. Hoppas på nästa vecka!

• Vildkaprifol

Nyfiken: Inte alls avis... Ha det bra i Skåne och hälsa din kusin från oss att vi ser fram mot att träffa henne och hennes prylar på en framtida pysselträff.

• Vildkaprifol

Tupperware: De är dyra men bra. Jag gillar verkligen is-lådan med lock. Den använder jag hela tiden till barnmatsiskuber. All puré och övrig barnmat som jag gör fryser jag ner i TW´s iskubslåda. Sedan förflyttar jag alls frysta kuber till en fryspåse som jag daterar och skriver innehåll på. Har haft riktigt bra användnig för den!

Kan såklart frysa ner maten i vanliga is-lådor men de har inte lock, så som TW-islådan har.

Sorry att mitt TW svar är helt barnfokuserat men det kan inte hjälpas...

• Vildkaprifol

Hejsvejs! Har inte läst ikapp ännu men jag ville säga hej på er. Har kommit hem från en långhelg på landet. (Åkte dit tidigt i torsdags morse). Har haft det härligt och vi ville inte åka hem ännu.

Jag ska gå på mässan på söndag. Skriver in det senare.

• Vildkaprifol

Hänglarna kom till mig i dag också!! Men som vaaanligt så har jag inget EZ hemma.. Beundrar dom på sitt ark men får vänta tills på söndag efter mässan tills jag kan pröva dom.

Fick även distresserna från Meloon/Scrapbox i dag. Dom har jag längtat efter sååå mycket. Med frakten så blev det 40kr per flaska. Superlycklig! Ska försöka få llite tid för målning i morgon. Skoj med massa nya färger!

• Vildkaprifol

Nyfiken: Verkligen bra service! Mitt intryck av Marie är att hon verkar vara hjälpsam och trevlig i alla lägen.

• Vildkaprifol

Lördag 31/3
    Seedorf´s med syster Hanna och Peaches26
    Tatoo rosen + AC (pappas sambo)
    NyfikenÖrn kl 11
    Smurfan från 11.00

Söndag 1/4
    Vildkaprifol med kompis

• Vildkaprifol

Vårat kylskåp har fått fnatt och förvandlats till en frys... Detta hände i helgen och jag anmälde det till HSB i går morse men de har fortfarande inte hört av sig. Om bovärds snubben inte kan komma förrens i eftermiddag är jag rädd att vi nog borde stanna hemma och se till att kylen blir fixad. Vore ju trist att inte ha någonstans att ställa in påskmaten.

Allt är stelfruset nu, ketchup, ägg, mjölk, filen och alla grönsaker... Någon som vet om det går att koka upptinade ägg??

Nyfiken: Jag planerar för att komma och räknar med att få tag i bovärden nu på förmiddagen men om jag inte gör det så borde jag nog inte åka hemmifrån.

• Vildkaprifol

Tatoo rosen: Yapp, det var det första som jag kollade i helgen. Har en termometer därinne och om kylskåpstermostaten är på det lägsta så är det "bara" -2 i kylen...

• Vildkaprifol

Glad Påsk!!

Nyfiken: Finfina kort! Yepp, här är det bara påskfirande som gäller.. Tyvär inget tid för pyssel. Har grov pysselabstinens.

Tatoo Rosen: Även jag gör som Nyfiken gör - limpenna! Det enklaste sättet att fästa QK-bokstäver med som jag kunnat hitta. Innan jag köpte min limpenna så kladdade jag med flera olika sorters lim och klister. Nu kan jag inte klara mig utan den.

• Vildkaprifol

Grattis Glass!!! Är jätte glad för din skull.

• Vildkaprifol

Nej Seedorf, du räknas nog inte som gamling ännu. Du och tatoo är väl nytillskotten.

Glass, Örnen och ni andra: Jag finns här. Läser vissa dagar och andra inte. Jag känner att jag är med men ändå inte. Känner inte riktigt igen mig i tråden och känner mig således inte heller helt hemma i den.

• Vildkaprifol

Fast jag har inte släppt taget helt. Tänker komma på pyssel inom snar framtid.

• Vildkaprifol

Hejsvejs! Har inte varit här inne på en hel vecka!! Det har nog aldrig gått sååå lång tid utan att jag läst i tråden. Vi haft lång myshelg på landet och det var superskönt. Grillning, solsken, brasa och lite trädgårdsarbete.

I dag har vi varit på Östra för olika provtagingar, så tyvär missade jag pysslet. Tack Anne81 för att du messade mig i går, du hade helt rätt. Jag hade inte läst tråden och visste inte om pysslet hos dig. Jag hade planerat för att komma efter besöket på Östra men min gulliga sambo hade tagit halva dagen ledigt (utan att jag visste om det)för att vara med vid provtagningen. Jag blev jätte glad över hans omtänksamma infall och när vi var klara på sjukhuset hade vi picknick på filt i gröngräset. Hoppas ni hade skoj hos Anne81.

Orkar inte riktigt läsa i kapp, det skrivs ju så flitigt så jag undrar om någon kan uppdatera mig ang pyssel för nästa vecka? Eller är det någon träff i morgon fredag?

Kramar till er alla!

• Vildkaprifol

Hej på er! N har just somnat och jag har tid med en kopp te framför datorn.

S-M: Otäkt att han trillade ut ur sängen!

• Vildkaprifol

När ni gör era kort, limmar ni dit pappret/papprena eller använder ni er av fotostickers?

Tycker det är så vansinnigt trist att limma men jag har fått för mig att pappret sitter fast bättre om man limmar. Om "alla andra" använder fotostickers så kanske även jag kan gå över till den, mycket snabbare, metoden. Så hur gör ni???

• Vildkaprifol

Tack för lim-svaren! Ska prova med fotofix. Ev blandar jag i början, tills jag är avvänjd på limet.. Till smågrejer har jag också gluedots och limpenna.

Nyfiken: Trist att säljaren bara vill sända inom staterna. Dockorna är fina. Eller vad säger jag, fuuula och hemskt onödiga..

Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg