• Zimlis

plackers, göra tänder lösa ?

Jag med, kan typ trycka med tungan på framtänderna o det känns "tydligt" att de vickar - handlar ju säkert om mini-millimeter.. men jag blir med helnojjig o har absolut inte tendens t tandlossning.. Jag ska t tandläkare snart.. men jag frågade förra året jag va där för upplevde det redan då.

Som svar på din fråga så tror jag att dte handlar om att man "gör" lite mer utrymme mellan tänderna så man upplever d som lösa - fattar du

• Zimlis

Näää du är inte dum - bara nojjig.. Jag använder plackers - borde göra det ännu mer flitigt o tänker fortsätta med det.. O tandläkarna hade absolut inte rekommenderat plackers om de skulle orsaka tandlossning

• Zimlis

Jag tror med det blir tid i mars för mej.. sambon har fått tid sista februari o jag får alltid tid strax efter honom sååå ska se t att höra mej för ordentligt då om mina "lösa" tänder - för jag har med känt nojja över det..

Irriterande - sambon har helt perfekta tänder, aldrig haft ett hål osv.. men jag har haft en del hål o är alltid lika nojjig så fort jag ska till tandläkaren

• Zimlis

Jag är 27 o vet hur dyrt det kan vara.. när jag va 19 genomgick jag en käkoperation.. detta innebar oehört mycket tid hos tandläkare så när allt va färdigt så blev det att jag inte gick till tandläkare på ett par år - det slutade med en brusten tand o akut tandläkarvård = väldigt dyrt.. Jag har nu sett till att alltid gå en gång om året oavsett vad jag får för besked

• Zimlis

Du kan inte föra upp plackersen för långt - min tandhygienist sa till mej att jag skulle in under tandköttskanten o "såga" för att få bästa resultat

• Zimlis

Det är den biten som går precis mellan tand o tandkött..

• Zimlis

Jag menar att när du tar emellan två tänder så ska du ända upp till tandköttet o sen kan man även "såga" in under tandköttet mellan två tänder (tandköttskanten) Det är oftast där under som bakterier samlas. När man börjar så kan det blöda lite de första gångerna - men det är inget farligt

Svar på tråden plackers, göra tänder lösa ?