• Mintsmak

plackers, göra tänder lösa ?

när jag använder plackers 1 gång om dagen så gör ja det försiktigt med små såganade rörelser ... Men kan plackers leda till att tänderna blir lösare ? skulle de ens sälja plackers då??
    vet löjlig fråga, men e så orolig. ja har absolut inte tandlossning, var hos tandläkaren förra veckan, har 2 små hål och fick rådet att börja med plackers, men ibland känns det med tungan som att tänderna lite lite lite vickar på sig, blir ju orolig då... skulle plackers kunna göra att det blir så? även om man är försiktig?

• Svar på tråden plackers, göra tänder lösa ?
  • Mintsmak

ja får panik, e så överdrivet rädd om mina tänder

• Mintsmak

om man struntar i plackers så kan man få tandlossning när man blir äldre ju... så ja vill använda plackers försiktigt. men varför oroar ja mig så mycket ?? e ja dum i huvet eller

• Mintsmak

använder du med plackers ? plackers e skit bra ju. men ja e en nojjig människa över precis allt... använder man plackers bra så underviker man ju tandlossning. o om tänderna känns pytte lösa så e det för ibland e det så.. att ibland känns det som om de rör sig pytte lite..

• Mintsmak

tack schimla , blir lugnare nu. ja ska till tandläkaren i mars . ne använder man plackers försiktigt med små sågande rörelser så ska de förhindra tandlossning !. o att vi upplever att nån tand e pytte lite lös e nog som du sa att man gjort mer utrymme imellan tanden

• Mintsmak

att jag e så nojjig är att mina tänder blivit så viktiga för mig den senaste tiden. börjat med plackers och borstar noggrannare.. För tandvård e ju nåt som e väldigt dyrt. och då är det ju viktigt att man själv ser till att få behålla sina tänder. men när man e så här noga som ja blivit så är det lätt att bli nojjig. då betyder tänderna alldelles för mycket för en än vad de borde göra. om du fattar va ja menar. jag ska fortsätta använda plackers med små sågande rörelser.. står de tpå att man ska göra. men det e ju endå lite konstigt att man med tungan ibland känner som om de skulle röra sig nån millimeter nån tand.. eller ennu mindre. ja blir 19 år i år så mitt sista gratis år i tandvård

• Mintsmak

kan man föra plackersen för långt upp mellan tanden där det e tandkött? allså hur vet man hur långt man får ta plackersen då??

• Mintsmak

o nu menar du inte imellan tanden utan ovan tanden nder tandköttet ? men när ja tar plackersen mellan 2 tänder kan ja göra små sågande rörelser enda upp tills det tar stopp eller ska ja stanna precis där mellanrummet mellan 2 tänder slutar.. så ja inte nuddar tandköttet ?

• Mintsmak

ok men så har ja nog redan gjort =)

Svar på tråden plackers, göra tänder lösa ?