Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Ja, jag ger tionde

All verksamhet kostar pengar. Människor är jätte rädd om sina pengar idag och vill bara ha själv så man själv kan konsumera. Det finns en enorm glädje i att ge till mer behövande. Församlingar har ofta stor barnverksamhet, för tonåringar, missbruksverksamhet samt pastorer. Deras löner är offentliga uppgifter samt församlingarnas ekonomi.Innefattar även U-lands arbete. Arrangemang som konserter och körresor odyl hålls oftast gratis i församlingarna så det är bara okunskap att angripa pastorerna och misstänka dem för missförhållanden. Visst kan det förekomma i enstaka fall men var gör det inte det?

• Anonym (!)

Anonym
    ja dessa medlemmar hängs ut med bild och allt mitt i foajen så alla kan se vilka usla människor de är...sedan så tvångsdras summan från kontot...
    sedan får de sitta med vid kyrkkaffet där samtalsämnet är hur mycket man gett...

• Anonym (!)

Jossa 79
    Ni tyckte hon blev blåst men hon handlade efter sin övertygelse. En bibelskola kostar i material, lokal, uppvärmning och ersättning för de som undervisar och vilken kvällskurs,studiecirkel mm kan man få gratis då?

All ekonomi i en församling är offentliga uppgifter och det finns möjlighet för alla att ta del av det.

Svar på tråden Ja, jag ger tionde