Ja, jag ger tionde
Här är en till som betalar tionde. Precis som några redan skrivit så är det väl inte konstigare än att man väljer att lägga sina pengar på någon annan förening eller intresse, till exempel Svenska spel, Bingolotto, fotbollsmatcher, utekvällar med mycket alkohol etcetera, etcetera. Jag dricker ingen alkohol och har räknat ut att jag tjänar en del pengar på det om man jämför med mina jämnåriga kamrater som är ute och festar minst en gång i veckan.
Jag har precis allt jag behöver och lever lite i överflöd om man jämför med många andra. Eftersom jag tror på Gud så tror jag att jag fått allt jag har, tio tiondelar av honom. Jag ser det som att jag ger tillbaka en tiondel till honom och får behålla nio tiondelar själv. Hjärntvätt, sekaktigt, kalla det vad ni vill men jag är en vuxen människa med koll på ekonomin och en egen vilja och det är ingen som kontrollerar om jag verkligen betalar 10% eller ej, det är upp till mitt eget samvete.
Jag är övertygad om att pengarna går till bra saker och skulle det mot förmodan vara så att de INTE skulle göra det så har i alla fall jag ett rent samvete och det är det som räknas.
Ni som tycker att det är mycket att ge bort tio procent av sin inkomst - när ni ser att det är 10% rabatt på kläder, tänker ni då att det är mycket?! För det gör inte jag!