Inlägg från: Jossa 79 |Visa alla inlägg
  • Jossa 79

Ja, jag ger tionde

En fråga:
    Får ni veta vart pengarna går varje månad?
    Jag menar, skulle ju se lite suspekt ut om pastorn kommer i en ny fet merca en månad, sticker på semster den andra, och renoverar hemmet den tredje....

Jag hade en kompis som gick i bibelskola i en omskriven församling. Hon betalade en månadsavgift för detta, men visste inte riktigt vart pengarna tog vägen. För oss vänner var det uppenbart att hon blev blåst, men hon ville inte lyssna på det örat.......

• Jossa 79

Anonym(!)
    Det var andra saker som fick oss att reagera över vår bibelstuderande kompis. Hon ändrades radikalt från att ha varit en öppen och social person till en inåtvänd och reserverad person. Det är mycket möjligt att medlemskapet i församlingen, eller sekten som jag vill kalla det, inte hade med att göra, men jag tvivlar.

• Jossa 79

TS,
    Så länge ni vet vart pengarna går, att de redovisas korrekt så är det ju inga problem.

Det är ju upp till var och en vad de lägger sina pengar på. För vissa är det otänkbart att ge pengar till kyrkan, medan det för andra är otänkbart att spendera tusentals kronor på krogen en kväll.

Mvh Jossa

Svar på tråden Ja, jag ger tionde