• Soffituff

kille i duschen

Jag var och simmade i kväll för att tina upp lite i kylan och få lite motion samtidigt. Eftersom det var ganska nära stängningsdags så var det inte så mycket folk kvar när jag klev upp. När jag stod och duschade efteråt kommer det plötsligt in en kille och börjar spola golvet. Han nickade glatt till oss som stod där spritt språngande näck, och fortsatte sitt spolande. Visste inte vad jag skulle ta mig till, men på något sätt kändes det minst pinsamt att låtsas som ingenting. Några av de andra vände ryggen till, men ingen kom sig för att säga något. Är det någon annan som varit liknande, eller hade jag extrem otur?

• Svar på tråden kille i duschen
  • xxmeyaxx

Jag tycker iofs att det är rätt okej.. Killen jobbar ju där och han måste fixa allt före han får gå hemåt. Han kanske slutar en viss tid och övertid är inte roligt. Speciellt inte om han måste stå och vänta på en massa kvinnor som älskar att duscha i ex. 30 minuter

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Beatrize74

Hos oss står det en lapp att "Både manlig och kvinnlig personal arbetar här inne"

• NoAngel

Sånnt som händer när man är i badhuset.. tycker inte att det är konstigt alls, de jobbar ju där!

• Melle

På några badhus här i stan så sitter det en lapp där det står typ "Fr.o.m. kl 19 kan det förekomma manlig personal i damernas omklädningsrum"
    Antagligen för att städaren är manlig å även damernas omklädningsrum måste ju städas. Jag tycker att det är helt ok och skulle inte bry det minsta om det kom in manlig personal.

• adrenalin

kan förstå du blev lite paff, men han ville kanske hem till sin fru å sina barn å ville göra jobbet klart

en gång när jag var på badhuset hade en tjej tappat nyckeln till sitt skåp, så då sa tjejen att det skulle komma in en kille i omklädningsrummet å hjälpa henne, men ingen brydde sig. Inte jag heller. Det känns så avsexualiserat på nåt sätt

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Sallisen

På badhus kan både manlig och kvinnlig personal förekomma på båda avdelningar, så står det i alla fall på anslag på det badhus jag går på.

Inget konstigt, på nåt vis... på badhus känns det inte lika jobbigt som det nog skulle göra på andra ställen.

• Felicia6

Står samma på vårt badhus, att både manlig och kvinnlig personal kan vistas inne i omklädningsrummet och jag har aldrig reflekterat över att det skulle kännas konstigt,,

• piixelslyna

Det är väl klart att det kan komma in manliga städare i omklädninsrummen på badhus. De kan ju inte anställa en kvinnlig person till att bara städa damernas omklädningsrum. De har ju personal. Det är sådant man får räkna med.

R I P - 24/2 -06. Kommer alltid att älska dig.
  • Novus

Jobbar själv på badhus(inte i badet, men i receptionen) Självklart jobbar både manlig och kvinnlig personal där. Och man kan inte lägga scheman så att det alltid är en kille och en tjej som arbetar. Ibland är de tom själva. Avspolning och sopning måste göras medan det är besökare där. (Hos oss har vi besökare mllan 06.00 till 22.00)
    Det står en skylt om att både killar och tjejer jobbar där. Däremot så är jag ganska övertygad om att på de allra flesta ställen så är det killen som städar på killarnas och tvärtom om det går

• Kärnan

fast jag hade reagerat som du ts... obehagligt!!!!! Spelar ingen roll att det är hans jobb. Det får dom väl lösa på annat sätt!!!

Svar på tråden kille i duschen