• Soffituff

kille i duschen

Jag var och simmade i kväll för att tina upp lite i kylan och få lite motion samtidigt. Eftersom det var ganska nära stängningsdags så var det inte så mycket folk kvar när jag klev upp. När jag stod och duschade efteråt kommer det plötsligt in en kille och börjar spola golvet. Han nickade glatt till oss som stod där spritt språngande näck, och fortsatte sitt spolande. Visste inte vad jag skulle ta mig till, men på något sätt kändes det minst pinsamt att låtsas som ingenting. Några av de andra vände ryggen till, men ingen kom sig för att säga något. Är det någon annan som varit liknande, eller hade jag extrem otur?

• Svar på tråden kille i duschen
  • Majälva
    Jan H skrev 2007-02-08 22:00:10 följande:
    Huh Majälva, tänk om du skulle hamna på sjukhus, där syster Lasse, Ali eller någon annan kille tvättar dig... tömmer ditt bäcken... och torkar dig i rumpan.Man får va glad så länge man är frisk...
    Ja, du Jan, om jag är såpass sjuk att jag måste ha ett bäcken, så tror jag att jag i den situationen har större problem än att bekymra mig över syster Lasse, även om det nog är möjligt att jag kan finna det något besvärande. Men nu var det ju förstås inte sjukhus vi pratade om. 

~~~~~
    Det jag tycker är trist är inte att ni tycker annorlunda, utan den halvspydiga ton ni har i era inlägg, trots att ni argumenterar mot något ni tycker är en skitsak. Känns det bättre för er då?
    «»«»«» Det har jag aldrig tänkt på förut! «»«»«»
  • ZzzZzzz

Anslagen i omklädningsrummen på mitt gym har tom. tider då det städas, så om någon får obehag är det lätt att undvika dessa tider.

• puderpuff

Jag skulle gärna spola golv på grabbarnas sida

• Soffituff

Tack för intresset för tråden. Egentligen överlever jag väl att det råkar vara en kille spolar duschen, vore värre om det inte gjordes alls.....men det jag reagerade på var sättet att bara stövla rakt in, utan förvarna eller ursäkta sig, borde på något sätt vara en del instruktionerna.
    Men att män/killar tycker det är spännande att se tjejer avklädda tror jag är ett faktum. Jag har spelat fotboll i många år och det är inte klokt hur mycket ursäkter mina manliga ledare haft genom åren för att råka komma in just när vi bytt om eller duschat.

• ZzzZzzz

Soffituff: "Men att män/killar tycker det är spännande att se tjejer avklädda tror jag är ett faktum".

Så samtliga män är snuskhummrar menar du?

• Rymdpappa

Ja det är inte bara ni tjejer som har det här problemet... själv har jag vatit med om ett flertal gånger att en tjej har kommit in och spolat golven etc när jag duschat efter en uppfriskande simtur i hallen... så problemet är nog åt bägge hållen. Personligen så får man väl låtsas som om det regnar... och jag, det är skyltat i simhallen/omklädningsrummen.

• Soffituff

Vill inte kalla det snuskhummrar, men jag tror bara att killar generellt tycker det är mer spännnande med nakna tjejer än vice versa, men det är kanske fördommar vad vet jag?.

• cruZZe

Under alla år man har varit i smallar och badhus har kvinlig personal ALLTID jobbat inne på herrarnas och inte har det varit konstigt. Men gud nåde om det vore lite jämstäldhet

• k girl

Jag kommer att tänka på en gång när jag nakenbadade tillsammans med ett stort gäng killar och tjejer. Jag stod och lufttorkade när en bekant såg mig och utbrast: "OJ! En naken kvinna!" med stora ögon.

Klart att det kan vara spännande med nakna kroppar, utan att man är pervers. Sådan nyfikenhet är väl bara sunt, kan jag tycka.

Jag har personligen inte några problem med att vara naken i närheten av andra eller ens att andra tittar på min nakna kropp (men... Herregud, "visa upp sig"? Hur spydigt uttryckt är inte det? Jag visar väl inte upp mig bara för att jag är helt obrydd om någon ser mig näck eller inte?), men självklart ska man respektera att andra inte gillar det. På vårt badhus - som bara bemannas av en anställd - knackar de på först och förvarnar innan de kommer in. Då kan man skyla sig om man så önskar.

• Rymdpappa

Försöker tala om för er att problemet inte enbart gäller det ena könet utan bägge könen... och ja kanske är det vad som kallas jämställdhet... och ja det ni upplever känner troligen killar också och jag kan bara tala för min egen del, jag tycker inte att det är kul att det motstående könet bara traskar in och börjar städa etc... men sånt är livet och vissa saker får man acceptera eller försöka att ta upp med de verksamhetsansvariga med förbättringsförslag för oftast är det bättre att komma med en kostruktiv lösning om man vill ha en förändring

• mollieboll

Hmm, där jag går och simmar är det gemensamt duschrum men separata omklädningsrum (?) så jag är nog rätt miljöskadad bara just därför... Förstår dock att andra kan bli irriterade över sånt.

• nattuggla

Puderpuff: Jag kan komma och hjälpa dig med det:)

• LillaHumlan

Puderpuff: Det låter roligare än det är. Har själv jobbat i simhall under flera år och sett alltför många snoppar jag helst hade sluppit att se. Jag lovar att det inte är speciellt kul att stöta ihop i duschrummet med din gamla lärare, eller granne, eller din killes kompisar tex. Du kan ju inte låssas att du inte känner igen dem bara för att de är näck, och det kan bli riktigt pinsamt för bägge två

• Majälva
    k girl skrev 2007-02-08 23:11:27 följande:
    (men... Herregud, "visa upp sig"? Hur spydigt uttryckt är inte det? Jag visar väl inte upp mig bara för att jag är helt obrydd om någon ser mig näck eller inte?),.

Sant, skummade igenom tråden från början nu och ser att det nog var jag som faktiskt började lite halvspydigt med kreti-kommentaren - hoppla Brunte! (Antog felaktigt att det var samma ton som det brukar även i denna tråden.) Ber om ursäkt för det!

Nåväl. Jag vill iaf fortfarande slippa stå näck inför främmande karlar om det inte är absolut nödvändigt, och jag hoppas att andra kan respektera oss som tycker så. Att skylta om vilka tider som gäller och förvarna när man kommer kan vara en acceptabel lösning.

• idiblon

Jag pratade med en kille om det omvända, alltså att tjejer kommer in i killarnas omklädningsrum, vilket de tydligen gör på det stora badhuset i stan. Han sa det mer att killarna bryr sig nog inte överlag i samma utsträckning som tjejer kanske gör, men att han däremot tyckte synd om tjejen eftersom hon antagligen faktiskt inte tycker det är speciellt kul att gå in där bland alla gubbar m.m. Det konstiga är ju att det finns både manlig och kvinnlig personal där, hela tiden, så vad jag inte förstår är hur krångligt det egentligen kan vara att se till att personal av "rätt" kön kan gå in dit istället. Både för personalen och badarnas skull.

• Majälva

idiblon,
    ja, det tycker jag är märkligt med.
    Det jag inte begriper är varför vi alls har separata omklädningsrum, om det är så självklart och avslappnat att vara naken inför vem som helst. Hade jag levt i ett samhälle där denna uppdelning inte fanns, där det aldrig var tal om att nakenhet för motsatt kön är - hur ska jag uttrycka det - "tabu" (äh, ni fattar), så hade jag knappast heller brytt mig. Men nu är jag formad av samhället. Varför flera av er inte känner likadant, förstår inte jag.

• Vargtassa

En gång när jag klev in i duschen efter en simtur så höll två/tre killar på att reparera ena delen av "dusch hörnan". Det var "reparationskillar" alltså och inga som jobbade där..
    Meen, det var bara att sätta igång å duscha det.. Jag gick in i duschen med tanken att dom har nog sett en naken tjej förut.
    Dom tyckte nog att dom fått det bästa jobbet just den dagen. :)

• k girl

Majälva: Ja, för egen del är jag uppvuxen i en bastukultur där det har varit helt normalt och otvunget att visa sig naken för någon av det andra könet. Jag antar helt enkelt att det beror på det...

Svar på tråden kille i duschen