• december06

Han ska heta Ior

Min kompis fick en son förra veckan. jag trodde hon skojade då hon sa att han ska heta Ior. Hon kände inte till att åsnan i Nalle Puh heter så :) Hon tycker bara att det är ett fint namn..Men...:) Vad tycker ni om namnet?

• Svar på tråden Han ska heta Ior
  • ior74

Som mitt nick antyder så gillar jag Ior mycket, men att kalla mitt barn efter en åsna är nog för mycket.

• minatre

Inget jag valt...tänk om man träffade ngn som sträkte fram handen och sa "Ior"...svårt att se allvarlig ut...och många hade nog trott att han skojade först. Hur kul är det att bli ifråga satt på det viset hela tiden, för många kommer nog tro att han bara skoja som sagt.

• december06

Jo om inte åsnan hette så, så hade det ju varit rätt gulligt.. Men jag kan tänka mig att han kommer att bli lite retad för namnet då han blir äldre...Sött på ett litet barn, men hur kul är det att heta Ior då man är vuxen.....:)
    Kanske hon ändrar sig...Vet faktiskt inte var hon sett namnet om inte i Nalle Puh...

• Alicia05sMamma

Tänker genast på Ior i Nalle Puh. Nää det är inget namn jag personligen hade valt.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Nefertiti

Sökte på SCB så visst får man heta så...

"Det finns 6 män som har förnamnet Ior. Av dessa har 1 namnet Ior som tilltalsnamn/förstanamn."

• Luffarmor

Inget vi ahde valt i allafall

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • mludvigs

Nä, inget vi hade valt heller. Tänk att förevigt vara förknippad med en långsam åsna fylld med sågspån och en svans som alltid ramlar av.... Även om han är gullig.

• trasselsudd

Ior är nog ett fint namn om man inte hade förknippat det med åsnan i Nalle Puh.
    För då ser man ju bara den där åsnan framför sig.

Jag gillar namnet Dino men det förknippar ju alla med dinosarier och hundar, men så tänkte inte jag när jag började gilla namnet. Då såg jag det bara som ett namn.

• mammatillpojkar

jag ÄLSKAR ior men skulle aldrig få för mej att döpa mitt barn till det!

• 3 barns mor

Skulle inte ha valt det till mitt barn. för våran katt heter Ior.

• Beckah82

Ior är sött. Inte så långt ifrån Igor.

Min systerson heter förövrigt Tiger som är en annan karaktär i Nalle Puh (Tigger).

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • pojkgalen

skojar du, det som Linda i morgongänget på radiocity hon har döt sin son till tiger. varför döper man sina barn till sånt. Min åsikt.

Min älskling Matilda
  • Beckah82
    pojkgalen skrev 2007-02-09 23:26:05 följande:
    skojar du, det som Linda i morgongänget på radiocity hon har döt sin son till tiger. varför döper man sina barn till sånt. Min åsikt. Min älskling Matilda
    Din åsikt? Hm...jag tycker det mer ser ut som en fråga...men men om du inte vill ha svar så slipper du...
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • pojkgalen

det skulle inte vara en fråga utan bara ett påstående blev lite fel formulerat.

Min älskling Matilda
  • skriva

Jag känner också ett barn som eheter Tiger. Och det finns en känd schackspelare i Sverige som eheter Tiger Hillarp. Tiger kanske håller på att bli ett "normalt" namn?

• sarah

Nä stackars barn...

Vi känner också ett par som döpt sin son till Tiger ( de är golfspelare suprise suprise) och vi tyckte det var så fååånigt Tiger Svensson liksom (de heter inte svenssson men typ) klingar ju lite annorlunda med Tiger Woods.

Min man tyckte vi skulle döpa vårt barn till Zebra

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • zazla

Nä det var riktigt ugly faktiskt... Tycker inte att Tiger, Puh eller Nasse är speciellt fina namn heller.

Svar på tråden Han ska heta Ior