• Anonym (Lottovinst)

Jag vann 5 miljoner!

För cirka ett halvår sedan vann jag nästan 5 miljoner kronor på Lotto.
    Livet har sedan dess varit kaos.
    Alla möjliga typer vill ha pengar av mig vilket gjort att jag inte gett bort en krona till någon trots att flera i min omgivning har ekonomiproblem.
    Jag har till och med blivit så hatisk till alla snyltförsök att jag strör pengar omkring mig bara för att jag njuter av folks avundsjuka.

Det trodde man inte innan man blev lottomiljonär, att det skulle bli så här.
    Jag ska smälla alla pengarna på 2-3 år, sedan ska jag tillbaka till mitt vanliga liv igen.
    Det är mina pengar och vill jag spendera upp dem på skit så gör jag det.

• Svar på tråden Jag vann 5 miljoner!
  • Trancequeen

Självfallet så är det dina pengar och du är inte skyldig någon att hjälpa dom med deras ekonomiska peoblem. Ofta så är det också så att folk försätter sig själva i ekenomiska obekvämligheter.

Det låter verkligen inte kul det du är med om. Att vinna såpass mycket pengar kan verkligen vända uppochner på ens liv, fast ofta tänker man sig till det positiva. Jag skulle ifrågasätta vad det är för vänner du har runtomkring dig, för inte skulle jag tigga pengar av någon som vann så mycket. Det är trots allt dina pengar, och det är du som får spendera dom hur du vill, ingen har rätt att anta att du ska dela med dig!

Ord som uttalas sammansatta skall även skrivas sammansatta!
  • iolanthe

Vilken dåligt stil av dina vänner. En riktig vän kommer inte och tigger pengar av sina vänner. Jag skulle känna precis som du. Det ska vara frivilligt att dela med sig, inte ska man ge för att det förväntas av en.

• Anonym (keno)

Grattis!
    Hade resonerat precis som du ang tiggande vänner.

Inte en krona hade dom fått. Men själv hade jag köpt hus, bil och överöst presenter åt min flickvän och vårat barn
    Och sen investerat en del så pengarna såklart.

• Nbottning

stackars lilla rika flicka...

• Anonym (keno)

Nbottning

Haha! En sån bitter avundsjuk kommentar

• Anonym (Skulle?)

Jag skulle kanske på skoj , som jag gör nu när jag inga pengar har.Fantisera vilka behöver pengar runt om mig eller kanske så att jag skulle skicka iväg dessa två pers min far och hans bror ex som glidit isär på en resa!!" Och kanske skänka en stor del till gatubarn etc fast först och främst reda upp sitt eget liv så klart!!" Tiggarna får man försöka strunta i, är dom i gruppen man hade tänkt hjälpa? Inte , nä då så!!" För mår man själv bra och lever tryfggt kan man ju påverka sin omgivning possitivt!!

Lycka till med vad du gör och stort grattis ;)

• Anonym (avis ha ha)

5 miljoner är asmycket pengar om man bara ska leva upp dem.

Men vi säger att du skulle köpa hus/landställe/+ ny bil eller lägenhet så har man inte så himla mkt pengar kvar sen.

Själv hade jag säkert köpt en stor lägenhet här i stockholm eller en juste villa va fan då hade alla pengar rökt.

Förmodligen hade jag givit alla "tiggare" en symbolisk summa var som var uppgjord efter lite igenomtänkningar. Och jag kan faktiskt tänka mig att det finns vänner som vill ha alla sina skulder lösta för annars skulle man vara en skit. Att man jämt skulle bjuda på krogen osv. Till slut skulle man nog bli lite misstänksam.

Hellre skulle jag ringa nån ibland och fråga om du skulle haka på en resa, weekend eller nåt sånt. Man vill dela med sig men inte bli behandlad som skit förstår jag.

Och fan grattis till vinsten!!

• Jenny81

Åh gud så härligt å vinna 5 mille.. Jag hade först o främst satsat på att jag o min sambo skulle bli skuldfria, men då skulle vi ändå ha 4,4 miljoner kvar sen.. Sen skulle jag ge bort typ 500.000 var åt mina 2 syskon. Ja o sen hade vi nog sparat en del o gjort massor med saker vi hade velat göra länge!

Passa på att njuta av dina pengar, lev livet o ha massor av kul!

• Nbottning

Anonym (keno)

självklart, jag är bitter som grape. Har armarna så hårt i kors över bröstet att jag tror det fastnat i den tjuriga "posen"

kramkram

• Jan H

Naturligtvis ska du inte skänka bort pengar till alla "vänner". Men livet kan bli en vardag för dig också, kan bli ett smärtsamt uppvaknande, inga slantar och inga vänner. Otroligt många nyrika bryter ihop när livet kommer ikapp.

Men visst är det kul att vinna en slant...

Svar på tråden Jag vann 5 miljoner!