• Saniis

Ben & Jerry´s

Oh my god. Jag och sambon har precis upptäckt Ben & Jerry´s glass. Det var det godaste vi ätit i glassväg, någonsin! Helt gudomligt!

Igår provade vi "Peace of Cake - Gräddglass med jordgubbscheesecake med jordgubbar och en virvel av grahamskex". Supergod!

Vilka smaker rekomenderar ni andra? Har ni någon favorit?

• Svar på tråden Ben & Jerry´s
  • nisse

Jag bara älskar Chunky monkey! Det är bananglass med chokladbitar och mandel i. Den bara måste ni testa. Där jag bor finns det inte Ben & Jerrys men så fort jag åker till någon storstad så är det den glassen som gäller ;0)

• hillson

Åh gud va sugen jag blev nu..Älskar den med kakdeg

walk for freedom.
  • Linda1976

Åh!! Phish Food - så mycket chokladfiskar och gegga att inte ens jag kan äta en hel paket!! GOTTGOTTGOTT!! www.benjerry.se tror jag det är ! In och glutta!!

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Saniis

Åh gott! Måste prova era förslag.

Igårkväll var vi tvungna att prova en ny smak - Chokolate Fudge Brownie (så här får det inte fortsätta ) Den var jättegod! Fast jag kunde inte äta så mkt, fick någon märklig reaktion på läpparna. De svullnade upp och kliade och sticktes. Väldigt konstigt, men det gick över när jag slutade äta glassen.

• pucken

åh peace of cake är min favorit! vermonster är också riktigt bra. men alla smaker jag testat är goda =)

• LAA

...och Chocolate Cherry Garcia icke att förglömma! Ben & Jerrys kommer att bli min död, men det kan det nog vara värt.

• Linda1976
    LAA skrev 2007-02-10 20:12:42 följande:
    ...och Chocolate Cherry Garcia icke att förglömma! Ben & Jerrys kommer att bli min död, men det kan det nog vara värt.
    Ja, värre sätt att dö på finns garanterat
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • bea85

älskar ben and jeerys min favis e så klart kakdeg eller peas of cake som jag provade igår och blide kär i.

i usa har det sjukt mer smaker än här i sverige vilket e synd eller kasnek e bra annars skulel man kanske se bra runt ut hehehe.

det finns en ben och jeerys glass bar men inte nära mig *sad*

• getingmidja

Nu har jag också "råkat ut för" Ben & Jerrys, tack vare en kompis.
    Vad behöver man mer än en kopp kaffe och en ordentlig tallrik med Cookie dough?

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • pucken

ni måste testa nya fossil fuel, den är hur god som helst!

Svar på tråden Ben & Jerry´s