• Saniis

Ben & Jerry´s

Oh my god. Jag och sambon har precis upptäckt Ben & Jerry´s glass. Det var det godaste vi ätit i glassväg, någonsin! Helt gudomligt!

Igår provade vi "Peace of Cake - Gräddglass med jordgubbscheesecake med jordgubbar och en virvel av grahamskex". Supergod!

Vilka smaker rekomenderar ni andra? Har ni någon favorit?

• Svar på tråden Ben & Jerry´s
  • Trynträ

Nu har jag köpt min första glass. Det blev cookie dough men jag tycker nog att den var i sötaste laget. Fast det är ju egentligen bara bra för då räcker det med några slevar åt gången och vips blev det en väldigt billig glass.

• getingmidja
    Trynträ---> Skicka hit en slev är du snäll!
    Jag är så förbaskat sugen på glass.
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • bellies

tyvärr är glassen så himla dyr i jönköping 45 kr för 500g! Är det ungefär vad ni betalar

• getingmidja
    bellies skrev 2007-04-08 12:13:00 följande:
    tyvärr är glassen så himla dyr i jönköping 45 kr för 500g! Är det ungefär vad ni betalar
    Japp, den kostar lika mycket inne på ICA Kvantum i Uppsala...skulle tro att det är ett standardpris.
  • Dinturiel

I vår vidoemix kostar den 49kr för 500g. Men det betalar jag gärna. Kvalitet före kvantitet

• Dinturiel

Ah, glömde säga att det var i Malmö

• Fru Kirta

Cookie dough slår allt! Farligt gott, tur vi inte har det i Finland.

• LaLe07

Hos oss är det chessecake till mig och till sambon New York Chocklad fudge

• LaLe07

För de som vill ha det så finns de i alla 7-eleven, samt o olika Ica butiker.

• Fru Kirta

Oj vad fel jag hadde! Vi har visst Ben&Jerry i Finland, men närmaste återförsäljare finns 12 mil bort Tur kanske.....

• LaLe07

Fru Kirta säg inte det du..Ben&Jerrys måste man äta i massa lass. Tyvärr dock finns inte alla smaker i eurupa som finns i Usa.

• Linda1976

Ni vetväl om att det finns B&J´s läppbalsam. Tyvärr bara i USA; vet ej var det finns att beställa på nätet (eller ens om), men det var med i nån söndagsbilaga till Ab häromveckan!

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • getingmidja
    Linda1976 skrev 2007-04-09 15:59:58 följande:
    Ni vetväl om att det finns B&J´s läppbalsam. Tyvärr bara i USA; vet ej var det finns att beställa på nätet (eller ens om), men det var med i nån söndagsbilaga till Ab häromveckan! Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
    Det finns på deras amerikanska sajt, men till Sverige skickas de inte.
    Mailade svenska Ben & Jerrys, men de kommer inte ta hem några läppbalsam eftersom de saknar svensk innehållsförteckning...*suck*
  • trissan78

Åååå ni lyllosar! Här i Umeå går det inte att få tag på denna underbara glass....snyft.. är jätte sugen på den nu!

• Linda1976

getingmidja: JAg behöver ingen innehållsförteckning ju!! Men jag har ju en av mina bästa kompisar i Sacramento, och det ligger i alla högsta grad i USA. Skrattande Tror hon ska få göra en insats!!

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • ChicaDora

Min favorit är Brownies eller Dublin -nånting! Mmmm... sambons är Piece of cake.

Mamma till bustrollet William
Svar på tråden Ben & Jerry´s