• Saniis

Ben & Jerry´s

Oh my god. Jag och sambon har precis upptäckt Ben & Jerry´s glass. Det var det godaste vi ätit i glassväg, någonsin! Helt gudomligt!

Igår provade vi "Peace of Cake - Gräddglass med jordgubbscheesecake med jordgubbar och en virvel av grahamskex". Supergod!

Vilka smaker rekomenderar ni andra? Har ni någon favorit?

• Svar på tråden Ben & Jerry´s
  • Dinturiel

Den finns i Malmö också. Min favorit so far är Chocolat Brownie fudge med stora bitar brownies i. GB kan alltså gå och slänga sig i väggen!

• enny signatur

jo de är underbara.. chocklate chip

• Dinturiel

Var en amerikansk väninna som introducerade mig för Ben&Jerry's i somras.

• LuRiGaBlAdLuSeN

Den finns i kristianstad oxå iaf! Sjukt god men oj vad dyr. Och OJ vad GOD!

Cookie Dough (tror jag det stavades) Supermums! Ska prova brownies oxå

• getingmidja

Åh vad jag är sugen, känns nästan som om jag skulle kunna ta de 3 milen in med bilen bara för att köpa lite glass.
    Var tvungen att pröva att köpa hem Ben& Jerrys sist jag var in, den klarade faktiskt hemfärden galant utan att smälta helt.
    Kastade den i frysen en liten stund, och den var ljuvligt krämig sen när jag åt den.
    Åh, vad det suger i sockertarmen nu...*S*

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Trynträ

Med tanke på att det kostar 50 spänn för en liten bytta så måste det vara nåt extraordinärt. Frågan är om man törs prova eller om man blir fast i smeten sen.

• getingmidja
    Trynträ skrev 2007-04-06 17:15:01 följande:
    Med tanke på att det kostar 50 spänn för en liten bytta så måste det vara nåt extraordinärt. Frågan är om man törs prova eller om man blir fast i smeten sen.
    Det är bäst att låta bli!
    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Dinturiel

Once you gone ben&jerry's you'll never go back

• VI4

Finns ju inte hos oss här på Gotland.... Ledsen Närmaste stället är Nynäshamn för mig, bara att ta båten över då med andra ord... undrar om den hinner smälta innan jag kommit hem?? Fundersam Båtresan + väntetid + bilresan tar nästan 5½timmar...
    Vad tror ni??

Tala inte med en dåre om en sten, om du inte vill ha den i huvudet!
Svar på tråden Ben & Jerry´s