Hur stor buffert skall man ha vid 30år?
Jag får för mig att alla runt mig har det så himla bra på sparkontot.
Vad bör man ha skrapat ihop när man är 30?
15500 har jag undanstoppat. Alltid nåt va?
Jag vill ha meeeeeer!!
Jag får för mig att alla runt mig har det så himla bra på sparkontot.
Vad bör man ha skrapat ihop när man är 30?
15500 har jag undanstoppat. Alltid nåt va?
Jag vill ha meeeeeer!!
jaha, spara mer då.
Vi har inget sparkonto alls men vi har en lägenhet värd drygt 4 miljoner och inte en krona i lån så vi får väl se det som en buffert ist....
Ska försöka börja lägga undan lite varje månad men det har jag sagt i flera år nu och det sparas fortfarande inget....
"Ska"?
Ska enligt vem?
Jag har inget alls jag o det funkar fint iaf.....
Det beror väl på situationen.
Har du hus bör det vara MINST två månadslöner på sparkontot,if ngt går söndet ex tvättmaskin,taket .
Annars är det väl alltid bra att ha pengar.Ju mer du kan spara som reserv desto bättre tycker jag.
Själv har jag ca 100.000 sparat,varav 48 ska gå till bröllop,ska spara drygt 30000:-till,till det.Efter bröllopet sparar vi på buffert igen.Vill nog ha ca 200000:- där.
Men som sagt alla är olika.Jag tycker att vi har lite för lite på kontot nu.
Inte så lätt o spara, jag har stampat på den där summan fram o tillbaka länge nu. man plockat ut o sätter in o så en ond cirkel..
Lola- nej du har väl rätt man ska väl inte, men folk brukar väl tycka?
tex vad säger banken??
Vad är en jättebuffert värd egentligen??
Min styvpappa dog 59 år gammal med en buffert på 500 000.. hade det inte varit bättre att leva kul för pengarna om man tänker på det så
själv ligger min buffert på typ -200 000
anonym-inte rik.
Har ni bra löner? hur får man ihop såna summor? har ni barn? för dom slukar pengar.
Jag pratar om mitt personliga konto, vad gubben har är en annan sak i denna fråga. jag vill ha ett eget kapital om nåt skulle inträffa.
Jag har 6000:- på sparkontot. Ingen stor buffert...
Är 33 år.
Folk kanske mest inte har så stora sparade slantar?
Har inget sparkonto. Har dock pengar investerade i fonder, aktier, fastigheter så skulle det bli kris så löser det sig. Har endast studielån på ca 20.000:-. Har ingen möjlighet att spara som det ser ut just nu. Jag jobbar halv tid för att vara så mycket som möjligt med min dotter, då blir inte lönen så fet. Men det gör inget, pengar kan jag spara sedan, men tiden med min dotter har jag bara nu...